استراتژی های حفظ مشتری ۸ تکنیک ساده و کلیدی حفظ مشتری کمپانی های معروف | 9theducation

استراتژی های حفظ مشتری ۸ تکنیک ساده و کلیدی حفظ مشتری کمپانی های معروف | 9theducation

در ادامه می تونین ببینین چطور می شه مشتریان خودتون رو برای ارتقای کسب و کارتون توانمند کنین؛ و چطور این رویکرد به صرفه جویی در زمان و هزینه در سایر روش های جذب مشتری به شما کمک می کنه. گاهی اوقات با تکیه بر مشتریان خودتون، می تونین به بهترین روش اثبات شده برای جذب مشتریان جدید دسترسی داشته باشین. به دست آوردن مشتریان ارجاعی یکی از قدرتمندترین راه ها برای جذب مشتریان جدید هستش. البته شما نمی تونین مشتریان فعلی خودتون رو مجبور کنین که دیگران رو به شما ارجاع بدن؛ اما از چند طریق می تونین اونها رو تشویق کنین که این کار رو انجام بدن. بازاریابی ایمیلی ممکنه یک روش جذب قدیمی به نظر برسه، اما هنوز هم برای قرار گرفتن در برابر دید مشتریان و تبلیغ محتوای با کیفیت، اطلاعات محصول، تخفیف ها و رویدادها روش خیلی موثری به حساب میاد. ایمیل برای ارتباط ساده با مخاطبان یک راه عالیه؛ این ایمیل می تونه ارسال یک تبریک تولد ساده یا یک ایمیل تبلیغاتی ارزشمند باشه.

  • نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه، نرخ بازگشت هزینهٔ تبلیغات و تعداد لیدهای فروش از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد هستند که معمولاً برای ارزیابی استراتژی مارکتینگ استفاده می‌شوند.
  • در ایران نیز کسب‌وکارهای زیادی از این شیوه و ترفند خیلی ساده و به شدت پیش پا افتاده استفاده کرده‌اند.
  • کانال های تبلیغاتی سنتی مثل تلویزیون، رادیو و رسانه های چاپی، برای کسب و کارهای محلی و همینطور کسب و کارهای بزرگی که بودجه راه اندازی کمپین در چند شهر رو دارن، مناسب هستش.
  • اگر سوال اساسی از قبل اینکه ( چگونه مشتری جذب کنیم؟ ) در ذهن خود دارید و هیچ راه حلی برایش ندارید، با استفاده از راهکارهای زیر می‌توانید جذب مشتریان جدید را به خوبی تجربه کنید.
  آموزش تصویری ساخت ربات تلگرام زومیت

اینفلوئنسرها با استفاده از محصول آن شرکت ، پوشیدن آن و یا پیشنهاد دادن به دنبال کنندگان خود ، آن را تبلیغ می کنند. اینفلوئنسرهایی که متناسب با هدف شرکت هستند می توانند به کسب و کار کمک کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کند. نرخ حفظ مشتری در مقابل مؤلفه «ریزش مشتری» قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده درصد مشتریانی است که یک شرکت در یک دوره خاص از دست داده است. به این دلیل که بدون آگاهی از میزان ریزش مشتری نمی‌توانید میزان بالا یا پایین بودن نرخ حفظ مشتری را کاملاً درک کنید و احتمالاً اطلاعاتتان ناقص می‌شود. در دنیای امروزی که لذت‌های لحظه‌ای و اطلاعات بی پایان شکل گرفته، مشتریان دوست دارند که به خواسته‌هایشان زودتر رسیدگی شود. اقدامات و فرایندهای دستی برای همگام شدن با خواسته‌های پرشتاب مشتریان شما، نتیجه‌ای ندارد و نمی‌تواند از سرعت خواسته‌هایشان بکاهد.

از پتانسیل بالای شبکه‌های اجتماعی بهره بگیرید

اما زمانی که پایگاه مشتریان خوبی ساختید، باید استراتژی‌هایتان را عوض کنید و روی حفظ مشتری متمرکز شوید. اگر برنامه‌ای برای حفظ مشتریانتان نداشته باشید، تمامی استراتژی‌ها و تلاش های بازاریابی در مرحله‌ی جذب مشتری، به هدر می‌روند. یک برند می‌تواند همه تلاشش را برای جذب مشتری بکند، اما اگر نتواند با مشتریانش تعامل داشته و آن‌ها را حفظ کند، شکست خواهد خورد. با این وجود، کسب و کارها تنها با سرمایه‌گذاری می‌توانند به این هدف مهم دست پیدا کنند. امیدواریم این مطلب بتواند به شما در افزایش درآمد و ایجاد روابط بلندمدت با همه مشتریان‌تان کمک کند. در پایان، باید بدانید که هیچ چیز به اندازه حفظ مشتریان مزایای اقتصادی زیادی برای برندتان نخواهد داشت.

  دوره سرا آموزش آنلاین زبان انگلیسی

فرهنگ بازخورد؛ چگونه بازخورد موثر را در سازمان خود ترویج دهیم؟

بنابراین، اجازه بدین در مورد یک مفهوم مهم دیگه به نام Chutn یا ریزش مشتری صحبت کنیم. مثلا اگر قصد دارین از طریق یک وبلاگ مشتریان جدیدی به دست بیارین؛ باید ابزارها و منابعی رو در اختیار داشته باشین تا مطمئن بشین که تولید محتوا بعد از یک یا دو پست اول ادامه داره. اینطوری می تونین امیدوار باشین که ترافیک ارگانیک به طور موثری برای ماه ها یا سال های آینده برای کسب و کارتون فراهم می شه. کمی زمان بگذارین تا طرح اولیه جذب مشتری خودتون رو ساختار بدین و ببینین که هر روش برای شما چه هزینه ای داره.

۸. آموزش نحوه استفاده از محصولات به مشتریان

استراتژی های حفظ مشتری یک ابتکار خاص یا مجموعه‌ای از نوآوری‌ها است که به‌منظور مشتری مداری و ترغیب آن‌ها به خرید مجدد و وفاداری به محصول یا خدمات یک شرکت طراحی‌شده است. برنامه‌های حفظ مشتری می‌تواند وابسته به کمپانی باشد؛ مانند ایجاد یک فرآیند آن‌بوردینگ (onboarding)، یا مربوط به مشتری باشد مانند دانلود و استفاده از یک اپلیکیشن موبایل برای خرید. پس از جمع آوری ، باید نتایج جستجوی خود را با جستجوی روند رفتار مشتری و مناطقی برای افزایش تجربه کاربر تجزیه و تحلیل کنید. سپس این اطلاعات را با تیم هایی که بیشترین بهره را از آن می برند به اشتراک بگذارید.