“استفاده از فن آوري نوين در بهبود كيفيت آموزش و پرورش ” | 9theducation

“استفاده از فن آوري نوين در بهبود كيفيت آموزش و پرورش ” | 9theducation

فناوری نوین به­ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نسبت آن با آموزش و پرورش موضوع دیگری است که آموزش و پرورش در قرن بیست و یکم با آن روبه­رو است و آنچه در اینجا به­عنوان یک بحث نو مطرح است، بهره‌گیری از فناوری نوین اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی- یادگیری است. مشارکت در اداره جامعه، فعالیت­های مدنی و مطالبه حقوق شهروندی نیاز به شناخت لازم، مهارت­های خاص و نگرش­های سازنده دارد. مشارکت آموختنی است و باید آن را از همان کلاس درس و خانواده بیاموزیم و تمرین کنیم. آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در آموزش و تمرین این مشارکت در میان کودکان دارد.

  • در برخی موارد در فهم مفاهیم موجود در دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات دچار مشکل می شویم چون ما هنوز به اطلاعات نگاه امنیتی داریم و تا زمانی که به انتشار اطلاعات و دسترسی همگانی به آن به عنوان مساله امنیتی نگاه کنیم با مشکل روبرو هستیم.
  • درباره تاثير فناوري اطلاعات و ارتباطات درحوزه تعليم و تربيت دو ديدگاه وجود دارد .
  • رسانه­های گروهی و ارتباطات جمعی نیز به مسائل آموزش و پرورش پرداختند و به­تدریج در خدمت رشد اقتصادی و اجتماعی درآمدند؛ در واقع نوعی آموزش غیر مدرسه­ای هم به­وجود آمد.
  • محققان در نظر دارند با استفاده از روش تحليلي_استنباطي[7] و با بهره­مندی از منابع اسنادی (کتابخانه­ای)[8] این مقاله را ارائه دهند.
  • درواقع، معلمان عامل تغییر بین یادگیرنده و فناوری و کلید اجرای مؤثر اسـتفاده از فنآوری در تدریس هستند (Buntat and et al, 2010).
  8 ویژگی یک معلم خوب به علاوه راه های بهبود ایوسی | 9theducation

فناوری های جدیدی نیز در حال توسعه هستند که به زودی می تواند برای آموزش و یادگیری استفاده شود. از جمله این فناوری ها می توان به واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، رباتیک، اینترنت اشیاء، تحلیل داده‌ها، وب و گیمیفیکیشن اشاره کرد. با استفاده از پروژکتور، معلمان می توانند تصاویر درسی و نمودارها را به صورت بزرگ و روشن بر روی دیوار یا تخته سیاه ارائه کنند.

تاریخچه جهانی شدن آموزش و پرورش

دانش جهانی در حوزه فرهنگی به طرز امیدوارکننده‌ای جهان را در جهت گسترش فرهنگ جهانی با ارزش‌ها و اهداف مشترک مورد قبول همه هدایت خواهد کرد. دانش جهانی در حوزه آموزشی شامل دانش جهانی برای گسترش آموزش جهانی است و تبادل آموزش بین‌المللی و مشارکت را پرورش خواهد داد. امروزه تاثیر فناوری در آموزش دانش آموزان بسیار پر رنگ تر شده و بسیاری از مدارس برای افزایش و بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان از فناوری استفاده می کند.

تعریف آموزش الکترونیکی چیست

بی‌شک وجود تناسب میان خصوصیات شخصیتی، سبک‌ها و ترجیحات کاری؛ با شغل موردنظر از عوامل کسب موفقیت در شغل افراد است. فناوریی آموزشی در طی تکامل خود از چهار مرحله گذر کرده و اکنون وارد مرحله پنجم شده‌است. گرچه ممکن است کشورهای مختلف الزاماً از این مراحل گذر نکنند ولی بیشتر کشورها این مراحل را تجربه کرده‌اند. ارائه بازخورد بر دروس، شرکت در پروژه‌ها و یاد گرفتن فعالیت‌ هایی که به فردیت آن ها احترام می‌ گذارد، داشتن فرصت و پشتیبانی برای یادگیری و درک چگونگی استفاده خلاقانه از تکنولوژی. Ü    ایجاد رفتار مطلوب و متناسب با ارزش­های پایدار جامعه که در افراد به­کار گرفته می­شود (ابطحی، 1383).

  آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد رایگان یادگیری در 14 قدم

استفاده از فناوری در مدارس هنوز موضوعی است که به شدت مورد بحث قرار گرفته است. در چنین سیستمی کلیه عناصر تأثیرگذار در جامعه برای ایجاد یک محیط برانگیزاننده و بالنده در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های آموزش و پرورش کار می‌کنند و به منظور بهتر بودن و بهتر شدن و ارائه خدمات آموزشی باکیفیتی برتر، مشارکت فعال دارند. پدیده جهانی شدن بر آموزش و پرورش نیز تأثیرگذار شده و یکی از ابعاد آن، مسئله جابه­جایی استاد، دانشجو و دانش در سراسر جهان است. از این­رو، فارغ‌‌التحصیلان مدارس و دانشگاه­ها تنها با بازار کار در داخل کشور روبه­رو نیستند و در صورت دستیابی به تخصص مورد نیاز و قابل رقابت در منطقه و یا صحنه‌های بین‌المللی می‌توانند در هرجا که مایل باشند به آموزش بپردازند.