ایجاد محیطی امن برای یادگیری | 9theducation
افرادی که از سبک یادگیری سبک یادگیری میان فردی یا اجتماعی نتیجهی بهتری میگیرند، اطلاعات را از طریق همکاری و ارتباط با دیگران بهتر پردازش میکنند. در این بخش توضیح میدهیم سبک یادگیری اجتماعی چیست و مراحل یادگیری برای افراد دارای این سبک چگونه است. افراد دارای این سبک از بودن در یک گروه یا همکاری با یک تیم لذت میبرند. به طور کلی، بسیاری از افراد دارای سبک یادگیری اجتماعی، برونگرا هستند و در برقراری ارتباط با دیگران مهارت دارند.
- کارهایی را که باید در 3 روز آینده انجام دهید را در کاغذهایی بنویسید و آن را به بخشهای کوچکتر تقسیم کنید و هر روز قسمتی از آن را انجام دهید.
- برای مثال، انجام یک آزمایش عملی برای یادگیری مفهومی جدید به جای مطالعه در مورد آن نوعی یادگیری فعال است.
- – از ابزارهایی مثل پروژههای کاربردی، مطالعه موردی، و تمرینات عملی استفاده کنید تا ارتقاء فراگیری عمیق در شرکتکنندگان را تشویق کنید.
- یادگیری براساس پرسش و پاسخ نوعی روش تدریس است که بر اکتشافات دانش آموز تمرکز دارد.
با کار بر روی پروژهای که به علایق آنها مرتبط است یا به مشکلات دنیای واقعی میپردازد، دانشآموزان احتمالاً در فرآیند یادگیری سرمایهگذاری میکنند و انگیزه بیشتری برای تلاش کردن خواهند داشت. یادگیری مبتنی بر پروژه (PBL) نوعی روش تدریس است که بر تجربیات عملی، دنیای واقعی و حل مشارکتی مسئله تأکید دارد. در این رویکرد، دانشآموزان روی یک پروژه یا وظیفه در مدت زمان طولانی کار میکنند و هدف آن تولید یک نتیجه یا راهحل ملموس است. پروژه ها ممکن است بین رشته ای باشند و مفاهیمی از موضوعات مختلف را در بر گیرند و می توانند از مقالات تحقیقاتی گرفته تا ارائه های چند رسانه ای، پروژه های خدمات اجتماعی یا حتی طرح های محصول متغیر باشند.
بهترین روش درس خواندن چیست؟ – آشنایی با ۱۷ روش موثر
به عنوان مثال فضاهایی پویا و زنده که برای همکاری و تعاملات اجتماعی دانش آموزان طراحی شدند، منجر به تشویق آنها برای یادگیری میشود. طبق تحقیقات، هر چه محیط آموزشی کودکان و نوجوانان در مدارس و آموزشگاهها شادتر، فعالتر و پویاتر باشد، دانشآموزان میتوانند ارتباطات اجتماعی بهتری با هم کلاسیها و معلمان برقرار کنند. در نیتجه فرآیند یادگیری آنها بسیار اثربخشتر و بهتر خواهد بود. مهارت یادگیری در محیط کار چیست؟ مهارتهای پایهای عامل مهمی در موفقیت شغلی است. هر فردی اگر بر روی عادتهای رفتاری خود در محیط کار متمرکز شود خواهد دید که در چند جنبه مختلف نیاز به توجه بیشتری دارد.
انجام تمرینات گروهی:
از ابزارهای نظارت موجود در سیستم عامل سیسکو ASA، مانند ASDM (مدیر دستگاه امنیتی تطبیقی)، برای مشاهده گزارشها و معیارهای عملکرد در زمان واقعی استفاده کنید. ابتدا باید دستگاه را بهصورت فیزیکی در زیرساخت شبکه خود متصل کنید. منبع تغذیه را وصل کرده و خطوط اتصال به شبکه داخلی مورد اعتماد و شبکه خارجی غیرمطمئن (معمولاً اینترنت) را برقرار کنید. پژوهشها نشان میدهند، اجرای تمرین در زمان غیر متمرکز، اثر یادگیری بیشتری نسبت به اجرای تمرین در زمان متمرکز دارد. به طور مثال، شاگرد فعالیت مورد نظر را در دو تمرین بیست دقیقهای ، زودتر از یک تمرین چهل دقیقهای یاد میگیرد. به همین دلیل گفته میشود شرایط تمرین در تأثیرگذاری آن اهمیت زیادی دارد.
– استفاده از تکنیکهای هوش مصنوعی برای تحلیل دادههای آموزشی و درک بهتر از الگوهای یادگیری و نقاط قوت و ضعف شرکتکنندگان. – توسعه محیطهای یادگیری تعاملی که با استفاده از هوش مصنوعی، به تنظیمات و نیازهای شخصی هر فرد پاسخ دهد و فعالیتهای تعاملی را تشویق کند. – ایجاد امکاناتی برای رصد پیشرفت شخصی شرکتکنندگان و ارائه برنامههای تقویت مهارتهای ضعیف. – ایجاد دورههای آموزشی آنلاین که شرکتکنندگان بتوانند به صورت از راه دور به محتوا دسترسی پیدا کنند و در تعامل با دیگران شرکت کنند. – ایجاد فعالیتهایی که به شرکتکنندگان این امکان را بدهند که فعالانه در فرآیند یادگیری شرکت کنند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. – فراهم کردن فرصتهای تعاملی بین شرکتکنندگان، مثل انجام پروژهها گروهی یا بحثهای گروهی، میتواند به فرایند یادگیری افزوده شود.