بازاریابی مشتری Customer Marketing چیست؟+استراتژیهای موفق بازاریابی مشتری | 9theducation
بر اساس بررسی های صورت گرفته، مشتریان فعلی سه برابر بیشتر از مشتریان جدید پول میدهند. به جای اینکه در مورد شکایات و نظرات منفی به عنوان یک چیز مزاحم فکر کنید، از آنها به عنوان فرصتی برای دانستن اینکه مشتریان شما واقعاً چه فکر می کنند استفاده کنید. بهتر است مشتری صریحاً شکایت کند تا اینکه بدون هیچ توضیحی از خرید خود منصرف شود.
- مثلا اگر قصد دارین از طریق یک وبلاگ مشتریان جدیدی به دست بیارین؛ باید ابزارها و منابعی رو در اختیار داشته باشین تا مطمئن بشین که تولید محتوا بعد از یک یا دو پست اول ادامه داره.
- وقتی خدمات مشتری خوبی ارائه میدهید، طوری که مشتری منتظر نمیماند و مشکلش را حل میکنید، اعتماد او را جلب میکنید.
- این امر سبب تسهیل در ارائۀ پیشنهادات تبلیغاتی و ویژگیهای سرویسدهی فعال مشتری میشود که موانع را پیش از آنکه مشتریان متوجه آن شوند رفع میکند.
- استراتژی های حفظ مشتری که به کار می برین بر اساس مدل کسب و کار، مخاطبان، منابع و موارد دیگه متفاوت هستش.
کلمات کلیدی یا عبارات در موتور جستجو تایپ می شوند تا موضوعی خاص را پیدا کنند یا به پرس و جو پاسخ دهند. مرورگرهای وب، برای جستجوی کلمات کلیدی یا عبارات در وب سایت ها یا مقالات و ارائه نتایج به کاربر طراحی شده اند. SEO موثر نه تنها می تواند شرکت را در بالای نتایج موتورهای جستجو قرار دهد ، بلکه راهی قوی برای تقسیم بندی و هدف قرار دادن مشتریان است. در حالی که کلمات کلیدی و عبارات ارزشمند هستند ، شرکتها همچنین باید محتوای جذاب ایجاد کنند که بیانگر ارزشمند بودن آنها باشد.
۱۵. به حامیان وفادار خود پاداش دهید
این بحث و جدال زیاد ایجاد کرد ، اما به سرعت با خریداران معمولی روی این سکو محبوبیت پیدا کرد. آنها به مشتریان خود فرصتی می دهند تا آنچه را که درست انجام می دهند را بیان کنند . این به آنها امکان می دهد تا قبل از محو شدن ، مشتریان ناراضی را شناسایی کنند.
۴. ایجاد یک فراخوان برای اقدام (CTA)
ارتباط مداوم با مشتریان از طریق کانال مورد نظر آنها، کلید حفظ مشتری آنلاین است. امروزه، ۴/۲ میلیارد کاربر ایمیل در سراسر جهان وجود دارند و حتی اگر شبکههای اجتماعی بسیار محبوب باشند، ایمیل هنوز هم ابزار ارتباطی مورد علاقه مشتریان است. همچنین این کانال با ۴۴ دلار بازگشت سرمایه به ازای هر ۱ دلار هزینه شده، بهترین عملکرد را دارد. این سیستم، آخرین باری که مشتری به شما مراجعه کرده را اطلاع داده و زمانی که مشتریان فعلی با برند شما تعامل نداشته باشند، به شما هشدار میدهد. برای مثال، اگر اشتراک یک مشتری منقضی شود، میتوانید ایمیلی برایش ارسال کنید و به او اطلاع دهید که باید حساب خود را تمدید کند.
بازاریابی جستجوی ارگانیک، در حالت گسترده تر به هر تلاشی که شما برای کسب رتبه بالاتر در این صفحات انجام میدین اشاره داره. بدون ارزیابی و سنجش میزان موفقیت استراتژی مارکتینگ، تمام تلاشهای بازاریابی آب در هاون کوبیدن است! به همین خاطر، خوان آخر به تعیین شاخصهای عملکرد برای ارزیابی اختصاص دارد. در این مرحله است که مشخص میکنید برای رسیدن به بازار هدف و مخاطبان موردنظر، از چه طریق و کانالی مخاطب را هدف بگیرید.