بدیعه پردازی: فرصت آفرینی برای خلاقیت در کلاس درس دفتر انتشارات و فناوری آموزشی | 9theducation

بدیعه پردازی: فرصت آفرینی برای خلاقیت در کلاس درس دفتر انتشارات و فناوری آموزشی | 9theducation

شاید بتوان گفت قلب درس‌ مهارت یادگیری، بحث سطوح یادگیری است که توسط بنجامین بلوم دانشمند بزرگ این حوزه مطرح شده است. می‌توان گفت روش‌ها و تکنیکهای مطالعه و یادداشت برداری، فصل مشترک دوره‌های مهارت یادگیری محسوب می‌شود. ما با توجه به اینکه این مباحث را جداگانه مطرح کرده‌ایم، در مجموعه درس‌های مهارت یادگیری کمتر به سراغ آنها می‌رویم.

  • این روش مطالعه دروس حفظی هم روی یادآوری مباحث متمرکز است و هم مطالب خواند نشده یا درک نشده را برایتان مشخص می‌کند.
  • مثلا ممکن است در روز به مراقبت از خواهر و برادر خود مشغول شوید یا با توجه به دوری از شهر خود زمانی را صرف آشپزی و نظافت کنید.
  • برنامه My Study Life (+) برای شما نوتیفیکیشن یادآوری ارسال می‌کند.
  • اشباع نظری در این پژوهش به انتخاب 24 نفر از معلمان تازه‌کار منجر شد؛ بنابراین حجم نمونه، 24 نفر بود که برخی از مشخصات شرکت‌کنندگان، در جدول (1) آورده شده است.

آنها ترجیح می دهند موارد را لمس و احساس کنند و به راحتی می توانند کارهایی را که انجام داده اند در مقایسه با آنچه که شنیده یا خوانده اند به یاد بیاورند. یادگیرندگان کلامی دوست دارند یادداشت برداری کنند، در مورد مفاهیم صحبت کنند و به طور بالقوه آنها را نیز ارائه دهند. با این حال، برخی ممکن است تمایل بیشتری به صحبت کردن داشته باشند در حالی که برخی دیگر به خواندن و نوشتن تمایل دارند. اکنون یک خالق محتوا ، مسافر ، موسیقیدان و لغزنده بزرگ وقت ، واژه خوب تعامل را تبلیغ می کند.

  شیوه ارزشیابی معلمان از عملکرد دانش آموزان در دوران کرونا و چالش‌ها و راهکارها بررسی تجربه زیسته والدین، معلمان و متخصصان | 9theducation

( یادگیری همه جانبه

بعد از شناسایی مقوله‌ها، تلاش شد که سازمانی مناسب به مقوله‌ها داده و سپس روح حاکم بر مقوله‌های به‌دست‌آمده شناسایی شود تا درکی جامع از تجارب زیستۀ معلمان تازه‌کار حاصل گردد. در انتها، این تحلیل انجام‌شده برای اعتباربخشی در اختیار مصاحبه‌شوندگان قرار گرفت، نظرهای آنها بررسی و برحسب کیفیت در تحلیل‌ها اعمال شد. این روش یادگیری تعاملات معنی‌دار و مداومی را میان تیم‌ها و ادارات برقرار می‌کند. این روش با استفاده از گفت‌وگو، بحث، مسابقه و فعالیت‌های مشترک اجرا می‌شود. روش تعاملی از عملکرد کارکنان درک و دانش بهتری را ایجاد می‌کند و هماهنگی در سازمان را افزایش می‌دهد. روش یادگیری روشی است که متخصصان آن را برای بهبود توانایی کلی مطالعه‌ی افراد به وجود آورده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

در این بخش متوجه می‌شوید سبک یادگیری حرکتی چیست و همچنین نکاتی که باید هنگام کار با افراد دارای این سبک یادگیری بدانید، چیست. افرادی که از سبک یادگیری حرکتی نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند، اطلاعات را هنگام استفاده از رویکردهای عملی بهتر پردازش می‌کنند. این افراد با انجام کارها یاد می‌گیرند و از این رو نیاز دارند که به طور فیزیکی در موضوع مورد بحث شرکت کنند. ما چه از طریق آموزش رسمی و چه روش‌های دیگر، در طول زندگی خود همواره در حال یادگیری هستیم. در این میان، استراتژی‌هایی وجود دارند که برای بهبود مهارت یادگیری و همچنین نحوه حفظ و به کارگیری آموخته‌های خود می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. در ادامه توضیح می‌دهیم علت این‌که همواره باید در حال یادگیری باشیم، چیست.

( مجهزتر برای مقابله با معایب زندگی دیجیتال

اگر شما نیز کار پاره‌وقت دارید یا وظایفی دارید که روزانه زمان‌بر هستند و باید انجام دهید این مدت زمان را از کل برنامه درسی حذف کنید. در این حالت باید برای هر کدام از درس‌ها زمان مجزایی در نظر بگیرید تا با مطالعه آن‌ها برای آزمون‌های ترم و میان‌ترم آماده شوید. در این مرحله فقط کافی است که زمان بیداری خود را مشخص کنید تا مطابق با همان، برنامه‌های بعدی خود را تنظیم کنید.

  چگونه قدرت تفکر خود را بالا ببریم؟ مکتوب-مجله علمی مکتب‌خونه | 9theducation