بررسی ایده های محوری در تحول آموزش و پرورش جامعه اندیشکده ها | 9theducation
در ادامه با مثالی بیشتر توضیح میدهیم فرایند یادگیری چیست و مراحل یادگیری چگونه اتفاق میافتد. ایدههای زیادی برای گسترش فضای یادگیری و ایجاد فرصتهای یادگیری مختلف برای دانشآموزان وجود دارد. اگر میخواهید راههای جدیدی برای استفاده از ابزارهای دیجیتال در کلاس خود پیدا کنید، سعی کنید نظر دانشآموزان را جویا شوید.
- برای نیل به این هدف با استفاده از مؤلفههای تعلیموتربیت در مدل الکساندر (2004)، دگردیسی این مؤلفهها بررسی شده است.
- در حضور مستمر فناوریهای ارتباطی کودکان و نوجوانان فرصت بسیار اندکی برای «تنها بودن» و «تأمل درونی» دارند.
- بهدلیل شباهت ماهوی و تلخیص یافتهها، مطالب مربوط به مؤلفههای «کودکان و خود» باهم تلفیق شدند.
- همچنین، فناوریهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق (Deep Learning) نیز در حال حاضر بسیار پرکاربرد هستند.
- در این پژوهش سعی شده است که ایده های مختلف در زمینه تحول در آموزش وپرورش با گفت وگو با صاحب نظران بررسی شود و رهیافت های موردنیاز در این زمینه ارائه شود.
در حالی که مراحل یادگیری به صورت مداوم در طول زندگیمان اتفاق میافتد و تنها به کلاس درس محدود نمیشود. در ادامه توضیح میدهیم فرایند یادگیری چیست، همچنین انواع و روشهای بهبود مهارت یادگیری را بررسی میکنیم. متأسفانه همواره انسان در طول تاریخ با انواع بیماریها درگیر بوده است و با توجه به خودکار نبودن بسیاری از فرایندهای مراقبتی، در سالهای آتی نیز، بسیاری از نقاط جهان نیاز مبرمی به متخصصان سلامت دارند.
اهمیت فناوری در آموزش
اما از سوی دیگر میتوانیم چیزهای دیگری همچون نحوهی انجام کارها و تحلیل احساساتمان درباره پدیدههای مختلف را از چیزهایی خارج از کتابها هم بیاموزیم. در حالی که فناوری پتانسیل بهبود تجربهی یادگیری دانشآموزان را دارد، در صورت استفادهی نادرست میتواند باعث حواسپرتی شود. هرچند که سالیان سال است که در زمینه تحول بنیادین آموزش وپرورش سخن گفته می شود اما به زعم بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه هنوز تحولی در ساختار آموزش و پروش به وجود نیامده است. به همین منظور، کلان ساختار آموزش و پرورش زمانی که موضوع تحول می شود، از یک سو انسان شناسی و هستی شناسی به عنوان مبانی نظری و از سویی دیگر ساختارهای سازمانی و حکمرانی بر روی این جریان اثر دارند. حتی نحوه ی تامین و ارتقا منابع انسانی، الگوهای تحولی، رسانه و ساختارهای تغییر فهم عمومی و شـبکه سازی ها همگی در جریان تحول موثر خواهند بود.
کاروان زیارتی اربعین حسینی دانشگاه تهران اعزام شد
و هدف از آن شناخت تغییرات احتمالی است که در فرایند آموزش و یادگیری در دانشگاهها ایجاد میشود. پرسش اصلی این است که با کاربرد فناوری واقعیت افزوده چه تغییراتی در فرایندهای آموزش و یادگیری در دانشگاهها ایجاد خواهد شد؟ در این نوشتار سعی میشود با روش توصیفی-تحلیلی به این پرسش پاسخ داده شود. یافتهها پژوهش حاکی است واقعیت افزوده قابلیتهای کلیدی فراوانی برای ایجاد تغییر در حوزههای آموزشی دارد. قدرت مجسم سازی» کمک به تولید دادههای غنیترء قابلیت شکل دادن به ایدههاء و آسان سازی راهنمایی و هدایت یادگیرنده در فرایند آموزش از جمله این قابلیت هاست. با این قابلیتها واقعیت افزوده میتواند فرایند آموزش در دانشگاهها را متحول, و بسیار متفاوتتر از وضع موجود نماید.
۲۰ مهارتی که یادگیری آن ها زندگی شما را در سال جدید متحول می کند
تصمیم گیری غیرمتمرکز محبوب است زیرا رهبران روی چشم انداز و استراتژی تمرکز می کنند و اعضای سازمان را قادر می سازند تا به حداکثر پتانسیل خود دست یابند. علاوه بر این، همه شانس برابر برای توسعه خود دارند، وجود دارد آموزش مداوم، مشاوره، مربیگری و سایه کاری برای کمک به افراد در یادگیری با مناسب ترین سرعت، که منجر به بهترین نتیجه می شود. به خصوص، ادغام راه حل های یادگیری مبتنی بر فناوری اجتناب ناپذیر است و سازمان ها فراگیران را درگیر می کنند. تحلیل یادگیری، مؤلفه دیگری است که اندازهگیری، جمعآوری، تحلیل و گزارش دهی دادهها و اطلاعات مرتبط با یادگیرنده و مسائل مربوط به او است. نویسنده انجام این مؤلفه را باهدف درک و بهینهسازی محیط و فرآیند یادگیری میداند و میگوید «این تحلیل، تفسیر دادههای فراوانی است که درباره دانشجویان وجود دارد و باهدف ارزیابی پیشرفت تحصیلی، بهبود عملکرد آینده و مشخص شدن نقاط قوت آنها صورت میپذیرد.