بهبود تجربه یادگیری دانشآموزان با استفاده از فناوری سامانه تراز | 9theducation
همچنین، بهراحتی احساسات اطرافیان را تشخیص میدهند و به آنها واکنش نشان میدهند. اگر یادگیری مهارت برای سال جدید را به فراگیری هوش هیجانی اختصاص دادهایم، فیلم آموزش هوش هیجانی و افزایش ضریب EQ میتواند گزینه بسیار مناسبی باشد. یادگیری تغییری نسبتا پایدار در رفتار افراد است که در نتیجهی کسب تجربه وجود میآید. به طور معمول، همهی ما هنگام فکر کردن به یادگیری، تمرکز خود را به آموزشهای رسمیای معطوف میکنیم که در دوران کودکی و اوایل بزرگسالی دریافت کردهایم.
- اگرچه بسیاری از ابزارهای کار گروهی آنلاین وجود دارد، اما هیچچیز مؤثرتر از تعاملات چهرهبهچهره و پویا برای تقویت جامعه و ایجاد همکاری نیست.
- در همین راستا مفهوم رابطه صمیمانه بین علم، فناوری و «پیشرفت» به سرعت گسترش یافت.
- هرچند که در این زمینه حرکت هایی صورت گرفته است، اما هنوز راه بسیاری باقی مانده است.
- این روش میتواند علاوه بر افزایش تعامل و انگیزش دانشآموزان، بهبود قابل توجهی در عملکرد آنها در فرایند یادگیری داشته باشد.
در ادامه برایتان بیشتر شرح میدهیم که ویژگی افراد دارای این سبک یادگیری چیست. افراد دارای سبک یادگیری انفرادی درونگرا و متفکر هستند و تمایل به انگیزش از درون خود دارند و از مهارتهای مدیریتی قوی نیز برخوردارند. حجم اطلاعات موجود در سال ۲۰۲۴ بیش از هر زمان دیگری است و جالبتر اینکه بسیاری از دانش مورد نیاز ما یا اطلاعاتی که حاضر هستیم برای آنها هزینه کنیم، با جستجویی سازماندهی شده در اینترنت قابل دسترسی هستند. همچنین، هوش مصنوعی نیز مسیر جستجو را برای ما سادهتر کرده است و مسیرهای جدیدی را برای دستیابی به اطلاعات بهوجود آورده است.
بررسی ایده های محوری در تحول بنیادین آموزش وپرورش و ارائه رهیافت های ناظر بر اجرای این ایده ها
برای انجام چنین کاری، نیاز به نیروهایی دارند که با کنجکاوی به دنبال شناسایی ریشههای مشکلات و راهحلهایی برای رفع چالشها باشند. برای یادگیری مهارت حل مسئله، در اصل باید یاد بگیریم که چگونه فکر کنیم و در هر موقعیتی، کدام یک از انواع تفکر بهکار میآید. برای یادگیری مهارت حل مسئله، میتوانیم فیلم آموزش مهارت حل مساله و تصمیم گیری فرادرس را ببینیم. برای یادگیری تفکر سیستمی نیز میتوانیم به فیلم آموزش تفکر سیستمی فرادرس مراجعه کنیم.
ابعاد طراحی اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه بنگاه های اقتصادی
از پژوهشگران، دانشجویان و اساتید دعوت می گردد با ارسال مقالات علمی و پژوهشی خود نشریه را در این دوره از فعالیت یاری نمائید. برای مثال، در مناطقی که دانش آموزان به معلم دسترسی ندارند، با استفاده از فناوری میتوانند در کلاس های خود شرکت نمایند، سوالات خود را از طریق ایمیل ارسال کنند و از طریق ویدئو کنفرانسها با معلم مربوطه بهصورت زنده صحبت کنند. در نهایت، فناوری به دانش آموزان اجازه میدهد تا با گسترش یادگیری فراتر از کتابهای درسی، افق دید خود را گسترش دهند. از جمله دیگر فناوریهای قابل استفاده در این حوزه، میتوان به اینترنت اشیاء، تحلیل دادهها اشاره کرد.
به عنوان مثال، میتوان از ابزارهایی مانند دانش نامه ها، انجمنها و وبلاگها برای ایجاد بستری برای تبادل نظر، همکاری و ارتباط بین دانشآموزان و استادان استفاده کرد. طراحی فضاهایی برای دانشآموزان تا بیسروصدا بنشینند و به معلم گوش دهند، بسیار مهم است. آنها از طریق راهرفتن و صحبت در خیابانهای شهر یا مناظر طبیعی، تجربه کسب میکنند و مطالب زیادی را یاد میگیرند.