بهره گیری از فناوری ها و رویکردهای نوین آموزشی برای بهسازی و توانمندسازی سرمایه های انسانی سازمان | 9theducation
این نوع از سامانه آموزش الکترونیکی به مربیان اجازه می دهد بخشی از یک سیستم یادگیری یا آن را به طور کامل به صورت آنلاین اجرا کنند، یا به صورت همزمان (سنکرون) و یا به صورت غیرهمزمان (آسنکرون). سیستم های مدیریت یادگیری همچنین محتوا و برنامه درسی را به صورت غیر خطی به دانشجویان ارائه می دهند که به آن ها امکان انتخاب سرعت و نظم اطلاعات آموزش را می دهد. Blackboard برای آموزش K-12، آموزش عالی، کسب و کار و کارهای دولت می تواند استفاده شود. نرم افزار moodle یکی سیستم مدیریت دوره ای رایگان است که فرصت های یادگیری ترکیبی و همچنین دوره های آموزش از راه دور را فراهم می کند. شرکت پافکو برای راحتی استفاده کاربران، خدمات پشتیبانی از مودل moodle را ارائه می دهد. Eliademy یک سیستم مدیریت دوره مبتنی بر ابر است که فرصت های یادگیری ترکیبی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی از راه دور را فراهم می کند.
- جهت بررسی سؤالهای پژوهشی از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شده است.
- در این میان مدرسه مهمترین مکان و شایسته ترین جایی است که تجارب ویافته های علمی اندیشمندان و معلمان جامعه بشری میتواند در آن جامعه مورد آزمایش وارزشیابی قرار گیرد .
- این دیدگاهها قطعاً رویکردهای متفاوتی را به مشکلات آموزش و پرورش ایران و توانمندیهای آن اضافه و موضوعات گوناگونی را مطرح میسازند.
- عصر حاضر عصر تغيير از جامعه صنعتي به جامعه فراصنعتي يا جامعه اطلاعاتي لقب گرفته است ، طبيعي است كه اطلاعات ، دانش و آگاهي بعنوان اساسيترين دارائيها براي انسانها و جوامع بشري بحساب آيد .
توسعه ي فناوري اطلاعات در نظام آموزشي کارآمد، نه فقط يک انتخاب بلکه يک ضرورت غير قابل انکار است و گام مهمي در اصلاحات نظام هاي آموزشي محسوب مي گردد. کارشناسان پافکو مفتخرند تا چنانچه در زمینه فناوری آموزشی نیاز به کسب اطلاعات بیشتری دارید، به شما مشاوره رایگان ارائه دهند. تلاش های زیادی در زمینه استفاده مجدد از مواد اموزش الکترونیک و به ویژه ایجاد یا استفاده مجدد از عناصر یادگیری شده است.
مطالعه برای دانش آموزان جذاب تر می شود
بخشی دیگر از یافتههای پژوهش نشان داد که از روی دانش، نگرش و مهارت دبیران میتوان میزان بکارگیری فناوری اطلاعات را پیشبینی کرد. این یافتههای پژوهشی، با نتایج تحقیق (Seraji and et al, 2013) که نشان داد، دانش، نگرش و مهارتهای معلمان از عوامل مهم بکارگیری فناوری اطلاعات است، همسو میباشد. به طور کلی میتوان گفت بر اساس مدل (Ertmer, 2003)، معلمان برای کاربرد فناوری در کلاس باید دارای باور و نگرشی متناسب با فناوری، مهارت کافی، خودکارآمدی مورد نیاز و شناخت کافی از ویژگیهای آموزش فناورانه داشته باشند و معلمان باید همه این صلاحیتها را در کنار هم داشته باشند. بخشی دیگر از یافتههای پژوهش نشان داد که دبیران زن و مرد در بکارگیری فناوری اطلاعات در فرایند یاددهی- یادگیری تفاوت چندانی ندارند و دبیران زن و مرد به طور یکسان از این فناوریها در امر یاددهی- یادگیری بهره میگیرند. این یافته با پژوهش (Zakeri and et al, 2011) که در پژوهش خود نشان دادند بین جنسیت، میزان تحصیلات و نگرش معلمان نسبت به کاربرد فاوا در فرآیند تدریس تفاوت معناداری وجود ندارد همسو است.
۵. روش یادگیری: مرور اطلاعات بدون کتاب یا یادداشت
استفاده از فناوری در آموزش و یادگیری می تواند به بهبود فرایند آموزش و یادگیری، افزایش تعامل دانش آموزان و استادان، و بهبود کیفیت آموزش و یادگیری کمک کند. با توجه به اینکه فناوری ها به سرعت در حال توسعه و پیشرفت هستند، استفاده از آن ها در آموزش و یادگیری به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و تاثیر بیشتری در این حوزه خواهد داشت. فناوری های دیگری نیز مانند تبلت، دوربین های دیجیتال و پروژکتور در فرایند آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از تبلت، دانش آموزان می توانند به محتوای آموزشی در هر زمان و مکانی دسترسی پیدا کنند. همچنین، با استفاده از دوربین های دیجیتال، امکان ضبط ویدئو های درسی و ارائه آن به دانش آموزان به صورت دوره ای وجود دارد. برخی از معلمان گزارشی از تاثیر فناوری در آموزش آنلاین دانش آموزان ارائه دادهاند، که مهمترین تاثیر آن، افزایش مشارکت دانش آموزان بود.
در هر حال آموز آنلاین در آموزش عالی به سرعت در حال افزایش است و حتی برنامه های آنلاین دکترا در دانشگاه های برجسته تحقیقاتی توسعه یافته اند. یک سیستم مدیریت محتوای آموزشی (LCMS) نرم افزاری برای تالیف محتوا (دوره ها، محتوای قابل استفاده مجدد) است. یک LCMS هم ممکن است صرفا به تولید و انتشار محتوایی که در سایت lms دیگر میزبانی شده است اختصاص داده شود و یا خود بتواند محتوای خود را میزبانی کند.