بهـره گیـری از و سا یـل کمـک آمـوزشی در تدریس و فرایند یادگیری یاددهی | 9theducation

بهـره گیـری از و سا یـل کمـک آمـوزشی در تدریس و فرایند یادگیری یاددهی | 9theducation

در ایران هم باید این مباحث به شکل جدیدی در برنامه‌های آموزشی و درسی و حتی آموزش خانواده وارد شود و این فرصت­های یادگیری در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیرد. فرصت­های یادگیری که دانش‌آموزان را به­طور عینی با این مسائل آشنا و جامعه را متوجه این مباحث سازد. سازگاری با تغییر؛ درک نقش آموزش و پرورش؛ تغییر در شیوه یادگیری؛ مبارزه با مشکلات آموزش و پرورش؛ توجه به اهداف آموزش و پرورش نوین؛ بها دادن به نقش معلم؛ انتخاب شیوه­های بهتر در برنامه­ریزی آموزش و پرورش؛ توجه به انگیزه­ها و ارزش­ها و ارج نهادن به ارزش­های اخلاقی و معنوی. اتخاذ سیاست های تشویقی برای دبیران در راستای بکارگیری هر چه بیشتر فناوری‏های نوین آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری. این روش یادگیری تعاملات معنی‌دار و مداومی را میان تیم‌ها و ادارات برقرار می‌کند. این روش با استفاده از گفت‌وگو، بحث، مسابقه و فعالیت‌های مشترک اجرا می‌شود.

  • در حالی که معلم ها با کمک واقعیت افزوده AR، روی کلاس درس نظارت می کنند و مداخلات لازم را برای مواردی که هنوز برای آن ها سیستم های کامپیوتری طراحی نشده اند، انجام می دهند.
  • از سوی دیگر فناوری اطلاعات به­تدریج بخشی از برنامه­های درسی مؤسسات آموزشی شده و این اقدام به­منظور گسترش کیفیت آموزش با هزینه‌های کمتر و از راه دور، و نیز عرضه کیفیت برتر آموزشی با استفاده از اینترنت صورت می­گیرد.
  • فناوری دانستن چگونگی انجام کار و فرایند اخلاقی است که درآن ابزار منابع و نظام ها برای حل مساله بکار گرفته می شوند تا کنترل انسان را در محیط طبیعی افزایش دهند و شرایط زندگی انسان را بهترنمایند.
  • 6- نظارت بیشتر ودقیق تر برکا ر معلما نی که در تدریس مطالب خود نیاز به بیشتری به کاربرد این وسایل دارند.
  • به عبارت دیگر، با معرفی ناگهانی طیف گسترده ای از دستگاه ها و اینترنت، دانش آموزان این فرصت را به دست آوردند که فرآیند یادگیری را بسیار آسان تر و جالب تر کنند.
  8 دلیل برای نیاز دانش آموزان به فناوری در کلاس های درس سامانه تراز | 9theducation

یکی از مشکلات مهم و اساسی در نظام آموزش و پرورش خصوصاٌ در کشور ما، به کار نگرفتن روش های تدریس نوین در آموزش است.آ شنایی با روش های مختلف تدریس می تواند زمینه ای جهت بر خورد متقابل و منطقی با دانش آموزان از یک مجرای ارتباطی صحیح مهیا کند بطوری که همواره تفکر منطقی داشته باشد . آنچه دراین مقاله  آمده ، نگاهی کوتاه و گذرا به روش های نوین تدریس در ادبیات فارسی از جمله یادگیری از طریق همیاری ، شیوه ی نمایشنامه ای، شیوه ی بحث گروهی، الگوی بدیعه پردازی یا نوآفرینی، روش یورش مغزی، الگوی تفکر استقرائی می باشد .امید آنکه مورد توجه واستفاده معلمین گرامی واقع شود . رشد روز افزون دانش٬ همراه با رشد فناوري٬ به خصوص در زمينه ي اطلاعات و ارتباطات٬ به طور دائم فرآيندهاي تدريس و يادگيري را در برون و درون مدرسه و كلاسهاي درس٬ تحت تأثير قرار مي دهد. فناوري٬ زمينه را براي يادگيري مادام العمر فراهم مي كند و همه ي افراد با توجه به نيازها و تواناييهاي خود مي توانند٬ با دسترسي به فناوري مناسب٬ به يادگيري بپردازند. در اين وضعيت٬ مرز ميان هر سازمان با سازمانهاي همكار و سازمانهاي خارج از كشور٬ كمرنگ خواهد شد؛ به ويژه اينكه روند توسعه ي فناوري٬ ديوار بين مدرسه٬ منزل و جامعه را از ميان برمي دارد(زماني٬ 1384). محیط یادگیری مجازی (VLE)، که ب عنوان یک پلت فرم یادگیری نیز شناخته می شود، یک کلاس درس مجازی یا جلسات مجازی را با تلفیق چندین فناوری آموزشی ارتباطی شبیه سازی می کند.

  غلبه بر چالش های یادگیری: راهکارهایی برای دانش آموزان و دانشجویان عشق و دانش فاطمه سادات جوادی | 9theducation

“استفاده از فن آوري نوين در بهبود كيفيت آموزش و پرورش ”

این تکنولوژی ها در حوزه های مختلفی مانند حمل و نقل، ارتباطات، بهداشت و درمان، تجارت و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از حوزه های مهمی که فناوری در آن تاثیر بسزایی دارد، حوزه آموزش و یادگیری است. در این مقاله به بررسی نقش فناوری در آموزش و یادگیری در مدارس پرداخته خواهد شد. همچنین میتوانید اهمیت استفاده از فناوری در محیط آموزشی را در مقاله « تأثیر محیط آموزشی مناسب بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان » نیز مشاهده کنید. علیرغم پیشرفت های بزرگ در حوزه آموزش، هنوز هنجارهایی وجود دارند که مانعی در ارتباط کلاس درس و فناوری هستند. زمان نیاز است تا از شر آن هنجارهای منسوخ خلاص شویم و کلاس های درس خود را با آخرین امکانات فناوری اطلاعات پیوند دهیم.

اطلاعات تماس

یادگیری سیار شرایطی را فراهم می کند که عملکرد از چک کردن زمان، تنظیم یادآور ها، بازیابی برگه ها و دستورالعمل های آموزشی پشتیبانی کند. افراد یا در تنهایی کار می‌کنند و یا با افراد همگروه خود در یک زمینه مشابه به فعالیت می‌پردازند. 5)      ضرورت جهت­گیری هر چه فزون تر نظام­های آموزشی به سمت آموزش بین فرهنگی.

دلیل برای نیاز دانش آموزان به فناوری در کلاس های درس

نرم افزار وب کنفرانس را امکان برقراری ارتباط بین دانش آموزان و مربیان را، از طریق وب کم، میکروفون و چت به صورت بلادرنگ و در یک محیط گروهی فراهم می کند. شرکت کنندگان می توانند دست خود را بلند کنند، نظرسنجی ها را پاسخ دهند یا امتحان دهند. دانش آموزان می توانند در زمانی که تکلیفی توسط معلم داده می شود، تخته سفید و اسکرین کست را در اختیار داشته باشند، معلم کسی است که سطوح اجازه برای یادداشت های متنی، میکروفون و کنترل ماوس را مشخص می کند. برخی از معلمان معتقدند، استفاده از فناوری در کلاس درس باعث حواس پرتی دانش آموزان می‌شود. آنها براین باورند، استفاده از فناوری نه تنها عملکرد دانش آموزان را بهبود نمی‌بخشد، بلکه استفاده مکرر از رایانه در کلاس درس، تاثیر منفی در آموزش دانش آموزان دارد.

  انواع باربیکیو ویلا چند