تکنولوژی در آموزش سرچشمه تمام تحولات در جامعه مجله خبری رها رهامگ | 9theducation
از اینرو، تصادفی نیست که تدریس زبان خارجی با افزایش نیاز کشورها به ارتباط جهانی فزونی یافته و تدریس آن به سراسر دوره راهنمایی و دوره متوسطه (و در بسیاری از کشورها به ابتدایی) تسریع یافته است. (Eurydice,2001) بدون شک، توجه به زبان خارجی و آموزش آن تنها به تعمیم فراگیری زبان به سراسر تحصیلات قبل از دانشگاه محدود نشده و توجه به جنبههای مختلف یادگیری زبان از نوشتن، خواندن و مهارت در ترجمه تا توانایی کلامی در برقراری ارتباط با کشورهای دیگر در نوسان بوده است. گرچه ممکن است کشورهای مختلف الزاماً از این مراحل گذر نکرده باشند ولی بیشتر کشورها با این مراحل روبرو بودهاند. در کشور ما از سال ۱۳۰۶ به بعد، بعضی از مدارس اقدام به ایجاد آزمایشگاههای فیزیک و شیمی و علوم زیستی کردند، اما نداشتن کادر متخصص، کمبود ابزار و وسایل و مواد مورد نیاز و عدم اعتقاد به کاربرد این وسایل و روشها، سبب عدم موفقیت این مراکز و راکد ماندن فعالیتهای آنان شد.
- یادگیری مشارکتی چیست؟
فواید یادگیری مشارکتی
نحوهی بهکارگیری یادگیری مشارکتی در محل کار
نکاتی برای یادگیری مشارکتی در تیمروش یادگیری مشارکتی (Collaborative Learning) در …
- دانش آموزانی که علاقه مند به یادگیری در مورد هنر، موسیقی، ویدئو و تقریبا هر چیز دیگری هستند، می توانند به منابع زیادی دسترسی پیدا کنند.
- از اين لحاظ توجه ما نبايد فقط به آموزش در مدارس و دانشگاهها معطوف شود بلکه برای توسعه بهينه فناوری اطلاعات بايد نقش موثر و سازنده رسانه ها در ارتباط با کل مردم عامی در نظر گرفته شود به همين دليل ما خيلی دير وارد اين حوزه شده ايم و هنوز در تمامی جنبه های فناوری اطلاعات نقص داریم.
- میکروفن های کلاسی، اغلب به صورت بی سیم هستند و به دانش آموزان و مربی ها امکان برقراری ارتباطی واضح تر را می دهند.
- این مطالعه بهخصوص بر وقایع معطوف به زمان پیش از شکلگیری رشتهٔ تکنولوژی آموزشی در حکم یک رشتهٔ تحصیلی دانشگاهی در سال ۱۳۷۲ و پس از این تاریخ متمرکز خواهد شد.
در دیدگاه کنشگری مخاطب سعی میکند در برخورد با پدیده به موارد مطرح شده در خصوص آن پاسخ دهد و خود را در موضع انفعالی محض قرار ندهد و در سطح کنشمندی، مخاطب کاملاً فعال و هوشیار با پدیده برخورد میکند و بهطور هوشمندانه و تأثیرگذار با پدیده مواجه میشود (عبداللهی، 1387). نظامهای آموزشی سازمانها امروزه با رویکرد جدیدی در آموزش مواجه شدهاند که با تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامههای آموزشی رسمی و غیررسمی، تغییرهای اساسی در فرایند یاددهی_یادگیری سازمانی ایجاد کرده و میکند. صفحات وب، وبلاگ ها، ویکی ها و توییتر اجازه می دهند آموزگاران و مربیان افکار، ایده ها و نظرات خود را در یک وب سایت در یک محیط آموزشی تعاملی ارسال کنند. سایت های شبکه های اجتماعی، جوامعی مجازی هستند که علاقمند به یک موضوع خاص از طریق صدا، چت، پیام فوری، کنفرانس ویدئویی یا وبلاگ ها می توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند. امروزه درصد بالایی از دانش آموزان به تکنولوژی های شبکه های اجتماعی دسترسی آنلاین دارند و از آن ها استفاده می کنند و بیشتر آن ها در شبکه های اجتماعی در مورد آموزش و مدرسه صحبت می کنند. شبکه های اجتماعی مشارکت و همکاری را تشویق می کنند و می تواند یک ابزار انگیزشی برای خود کارآمدی در میان دانش آموزان تبدیل شوند.
ارتباط با دانشجويان تربيت بدني دانشگاه ازاد داراب
لازم به ذکراست، فناوری به خودی خود منجر به آموزش و یادگیری نمیشود و نقش راهنما (مربی) بسیار تاثیرگذار است. در عصر تحولات سريع مربيان به طور فزاينده ای درک می کنند که دانش آموزان بايد چگونه دانش خود را به صورت خلاقانه توسعه دهند. تکنولوژيهای جديد برای غلبه بر محدوديت های سنتی رشد حرفه ای بوجود آمدند.
دنیای بی نهایت امکانات با خرید سرور…
با استفاده از هوش مصنوعی، می توان به طور خودکار و سریع تر، مسائل و سوالات درسی را حل کرد و به دانش آموزان بازخورد داد. همچنین، فناوریهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق (Deep Learning) نیز در حال حاضر بسیار پرکاربرد هستند. این فناوریها به دانشآموزان و استادان این امکان را میدهند تا با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی، بهصورت هوشمندانهتر و با دقت بیشتری در فرایند آموزش و یادگیری شرکت کنند. به عنوان مثال، میتوان از این فناوریها برای شناسایی نقاط ضعف دانشآموزان در یک درس و ارائه راهحلهای مناسب برای بهبود عملکرد آنها استفاده کرد. جهانی شدن بر سازمان کار و روش انجام کار در سطح جهان نیز مؤثر بوده و مهمترین بخش این تأثیر به تولید کالا با مهارت بالاتر مربوط میگردد.
محققان در نظر دارند با استفاده از روش تحليلي_استنباطي[7] و با بهرهمندی از منابع اسنادی (کتابخانهای)[8] این مقاله را ارائه دهند. برخی موسسات بین المللی ، رئوس سرفصل مطالب خود را در اینترنت می گذارند . حتی برخی معلمان پیشرو اقدام به قرار دادن برخی سوالات امتحانی خود در سایت های ویژه های شدند .