حفظ مشتریان: 9 استراتژی برای افزایش CRR در هر کسب و کار رایچت | 9theducation

حفظ مشتریان: 9 استراتژی برای افزایش CRR در هر کسب و کار رایچت | 9theducation

هدف ریتنشن مارکتینگ یا بازاریابی بازگشتی همین است؛ بازاریابی با هدف حفظ و بازگشت مشتری موجود و تشویق و ترغیب او به تکرار خرید مجدد. در حقیقت بازاریابی ایمیلی، ابزاری قدرتمند و مقرون‌به‌صرفه برای تولید و تبدیل مشتریان راغب (لید) است. بر اساس گزارشی از hubspot، شرکت‌هایی که در سال ۲۰۲۲، از ویدئو به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده کرده‌اند، ۴۳ درصد افزایش درآمد نسبت به رقبا داشته‌اند. همین باعث می‌شود که به یک منبع و مرجع معتبر در زمینهٔ کاری خودتان تبدیل شوید، مخاطب مطالب شما را مشتاقانه دنبال کند و در درازمدت، به خرید محصولات و خدمات‌تان ترغیب شود. وقتی برند شما، مثل شناسنامه و هویت کسب‌وکار شما باشد، برند مارکتینگ جارزدن این هویت است.

  • حالا که می دونین چه چیزی یک استراتژی جذب مشتری شگفت انگیز رو ایجاد می کنه، بیاین در مورد چند نمونه که شرکت ها به خوبی این کار رو انجام دادن، صحبت کنیم.
  • و می توانید با استفاده از فید RSS بر روی فرکانس مشخص شده ، ایمیل را ارسال کنید ، بنابراین نیازی نیست که به صورت دستی محتوا را بروزرسانی کنید یا به یاد داشته باشید که روی “ارسال” کلیک کنید.
  • فقط به این دلیل که مشتری از شما خرید کرده است، به این معنی نیست که همه چیز تمام شده است.
  • شما با استفاده از گیمیفیکیشن می‌توانید احساس لذت و رقابت را در مشتریان خود به‌وجود بیاورید و تجربه‌ای متفاوت از خرید را برای آن‌ها رقم بزنید.
  • نتایج منتشر شده در این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که به دست آوردن مشتریان جدید تقریبا ۵ تا ۲۵ برابر هزینه بیشتری از حفظ مشتریای فعلی دارد.
  نقش استفاده از تکنولوژی در یادگیری آینده آموزش با تکنولوژی مجتمع آموزشی کیان | 9theducation

بنابراین، برای دستیابی سریع و آسان به هدف حفظ و وفاداری مشتری می‌توانید یک برنامه تشویقی شامل ارائه تخفیف، جوایز و هدایا را برای بهترین مشتریان‌تان ایجاد کنید. یکی از محبوب‌ترین مشوق‌ها در این نوع استراتژی‌ها سیستم‌ امتیازدهی به مشتریان است. مطالعه‌های روانشناسی رفتاری نشان می‌دهد که مشتریان، تجربه مثبتی را از ارتباط با یک کسب و کار به خاطر می‌سپارند وقتی که نادیده گرفته نمی‌شوند. شما با عجله و راهنمایی نادرست می‌توانید خسارت زیادی را به کسب و کار خود بزنید.

چه زمانی از کمپین های حفظ مشتری استفاده کنیم؟

مدیریت حفظ مشتری (customer retention rate) نقش فوق‌العاده مهمی در رشد هر کسب‌وکار پایدار ایفا می‌کند. حفظ مشتریان به توانایی کسب و کارها برای نگه داشتن طولانی مدت مشتری و تبدیل آن‌ها به خریدار وفادار اشاره می‌کند. گزارش منتشر شده توسط مدرسه کسب و کار هاروارد نشان می‌دهد که اگر نرخ حفظ مشتری فقط به اندازه ۵ درصد بالاتر رود، میزان سود بین ۲۵ تا ۹۵ درصد زیاد می‌شود. مشتریان فعلی ارزش محصول و خدمات شما را به خوبی درک می‌کنند، برای همین بیشتر خرید می‌کنند و شما را به دیگران معرفی می‌کنند. چه چیزی بهتر از به دست آوردن یک مشتری جدید برای یک کسب‌وکار وجود دارد؟ در واقع این سوال فریبنده‌ای است که جوابش «به دست آوردن دو مشتری» نیست بلکه بهترین پاسخ برای آن حفظ مشتری موجود است. جذب مشتریان جدید هزینه زیادی برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند، در حالی که حفظ مشتریان موجود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را افزایش خواهد داد.

معنی بازاریابی مشتری

این تیم بعد از قهرمانی در لیگ هلند، جام اهدایی را ذوب و در ادامه آن را به ۴۲۰۰۰ قطعه ستاره تبدیل و به طرفدارنش اهدا کرد. این کار به عنوان راهی برای تشکر از طرفداران و به عنوان یک استراتژی حفظ مشتری انجام شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از مزایای این رسانه‌های قدرتمند استفاده کنید. در این راستا، می‌توانید مشتریان را از طریق برگزاری مسابقات یا درخواست کامنت گذاشتن به تعامل بیشتر ترغیب کنید.

  "استفاده از فن آوري نوين در بهبود كيفيت آموزش و پرورش '' | 9theducation

حفظ کسانی که شما را به‌عنوان یک برند معتبر می‌دانند، صداقت را نشان می‌دهد و جذب مشتریانی را که ممکن است قوی‌ترین طرفداران برند شما شوند، آسان‌تر می‌کند. آیا می‌توانید دلیلی برای مبارزه با چیزی پیدا کنید؟ اگر برند شما دوستانه‌تر از این است، هنوز هم می‌توانید به داستانتان بال‌وپر بدهید و اثری قوی‌تر ایجاد کنید. از کمی جسورتر بودن در بازاریابی‌تان نترسید تا بهترین نتیجه را از این فرصت به دست آورید. همچنین می‌توانید با استفاده از RSS بر فرکانس مشخص‌شده، ایمیل را ارسال کنید؛ بنابراین نیاز نیست که به‌صورت دستی محتوا را به‌روزرسانی کنید یا به یاد داشته باشید که روی دکمۀ «ارسال» کلیک کنید. هرچند این ساده است، اما هر بار که مشتریان اینباکس ایمیل خود را باز می‌کنند، خبرنامه‌ها، برند شما را به آن‌ها یادآوری می‌کنند که از استراتژی های حفظ مشتری به شمار می رود.