سناریوهای آینده آموزش عالی ایران کدام‌اند؟ ضرورت بازاندیشی در نظام آموزشی بر مبنای فناوری‌های نوظهور خبرگزاری آنا | 9theducation

سناریوهای آینده آموزش عالی ایران کدام‌اند؟ ضرورت بازاندیشی در نظام آموزشی بر مبنای فناوری‌های نوظهور خبرگزاری آنا | 9theducation

سپس به بررسی مزایا و چالش‌های مرتبط با استفاده از فناوری در فرآیندهای آموزشی می‌پردازیم. در ادامه، نمونه‌هایی از ابزارها و روش‌های مورد استفاده در آموزش با فناوری را بررسی کرده و به بررسی نتایج تحقیقات و مطالعات مرتبط با این موضوع خواهیم پرداخت. در نهایت، تأثیرات و آیندهٔ نقش فناوری در آموزش و یادگیری را مورد بحث و تحلیل قرار می‌دهیم.

  • افرادی که از سبک یادگیری خواندن و نوشتن نتیجه‌ی بهتری می‌گیرند، اطلاعات را هنگام استفاده از مطالب نوشتاری به بهترین شکل ممکن پردازش می‌کنند.
  • همچنین، بسیاری از مشاغل موجود از فرایندهای بازاریابی و طراحی استراتژی‌های سازمانی تا هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی نیاز به توانایی تحلیل داده‌ها دارند.
  • تحلیل یادگیری، مؤلفه دیگری است که اندازه‌گیری، جمع‌آوری، تحلیل و گزارش دهی داده‌ها و اطلاعات مرتبط با یادگیرنده و مسائل مربوط به او است.
  • این تغییرات جدید، با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های متنوع و پیشرفته، فرآیندهای آموزش و یادگیری را بهبود داده و تجربه تحصیلی را به یک سطح جدید از تعامل و تجربه تبدیل کرده‌اند.
  • متأسفانه همواره انسان در طول تاریخ با انواع بیماری‌ها درگیر بوده است و با توجه به خودکار نبودن بسیاری از فرایندهای مراقبتی، در سال‌های آتی نیز، بسیاری از نقاط جهان نیاز مبرمی به متخصصان سلامت دارند.
  آموزش طراحی سایت با وردپرس از صفر تا صد رایگان سریع آسان

فناوری های دیگری نیز مانند تبلت، دوربین های دیجیتال و پروژکتور در فرایند آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از تبلت، دانش آموزان می توانند به محتوای آموزشی در هر زمان و مکانی دسترسی پیدا کنند. همچنین، با استفاده از دوربین های دیجیتال، امکان ضبط ویدئو های درسی و ارائه آن به دانش آموزان به صورت دوره ای وجود دارد. در اغلب کشورهای دنیا دولت، متولی اصلی حوزة آموزش عمومی، مسئول اصلی بودجه‌ریزی، تدوین ره‌نگاشت، تربیت‌معلم، نظارت بر مدارس، خط­مشی گذاری و اصلاح سیستم آموزش است. «این نوع از مدیریت، در حوزة سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، مبتنی‌بر برنامه‌ریزی عمودی، تک‌بُعدی، تک‌جنسیتی، و در حوزة هدایت و هماهنگی، مبتنی بر غیرسازی و در حوزۀ پایش و نظارت، مبتنی‌بر نگاهبانی و مراقبت است». اگرچه در ادامة مقاله برای ترسیم چشم‌انداز آیندة مدارس از این نُه مؤلفه استفاده‌ شده است، با مطالعة یافته­های پویش محیطی، روندها و نشانک­های ضعیف تغییراتی در این ابعاد داده شد.

استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک در آموزش

مجتمع آموزشی کیان در سال 1382 با همت موسس ارجمند جناب آقای علی اکبر خدادادی تاسیس شد، ما در کیان سعادت این را دارا هستیم که در زمینه آموزش و پرورش پسران و دختران با استعداد این مرز و بوم قدمی برداشته و خدمتگزار مردم عزیز این سرزمین باشیم. البته خود او هم در بعد نهم که «تاریخ» است، از اهمیت داشتن درکی صحیح از وضعیت موجود تعلیم‌وتربیت و رصد و شناسایی آینده‌های بدیل آن سخن می‌گوید که این مقاله نیز در این راستا از «چارچوب معنابخشی نشانک‌های آینده» استفاده می­کند. «بریکلاژ که رویکردی میان‌رشته‌ای است، از ظاهربینیِ وسعتِ روش­شناختی و کوته­نظری رویکرد­های تک‌ساحتی اجتناب می‌کند…

  نقش استفاده از تکنولوژی در یادگیری آینده آموزش با تکنولوژی مجتمع آموزشی کیان | 9theducation

معتمدی: اسلامی‌شدن علوم را در برنامه‌های درسی گنجانده‌ایم/ اختصاص میز کسب و کار به ایده‌ فناورانه دانشجویان

دسترسی بیشتر به فناوری، این امکان را برای دانش آموزان فراهم می‌کند که به طیف وسیعی از اطلاعات دسترسی داشته باشند. استفاده از فناوری در مدارس هنوز موضوعی است که به شدت مورد بحث قرار گرفته است. این فناوری‌ها به دانش‌آموزان و استادان این امکان را می‌دهند تا با استفاده از دستگاه‌های واقعیت مجازی ، به‌صورت تعاملی و پویا در فرایند آموزش و یادگیری شرکت کنند.

تکنیک فاینمن: یک روش مطالعه کارآمد برای یادگیری سریع

این می‌تواند به تجربیات مثبت یادگیری منجر شود و میزان اعتمادبه‌نفس دانش‌آموزان در مورد توانایی‌های تحصیلی خود را افزایش دهد. علاوه بر این، معلمان قادر خواهند بود به‌وضوح ببینند که کدام دانش‌آموزان در چه زمینه‌هایی به کمک نیاز دارند. آموزش دانش‌آموزان با ابزارهایی انجام می‌شود که باقابلیت‌های آنها سازگار است.