فرهنگ یادگیری مستمر هر آنچه در سال 2024 باید بدانید | 9theducation
معلمان میتوانند با استفاده از فناوری به روشهای خلاقانه و نوآورانه، به دانشآموزان کمک کنند تا عشق به یادگیری را کشف کنند و این عشق تا آخر عمر باقی خواهد ماند. فناوری فرصتهای زیادی برای معلمان ایجاد میکند تا تجربیات یادگیری نوآورانهای را برای دانشآموزان ایجاد کنند. مزیت دیگر استفاده از فناوری در آموزش این است که این تجربیات یادگیری میتوانند بدون توجه به زمان و مکان انجام شوند و فرصتهای شخصی بیشتری را برای تعامل با همسالان و محتوای درسی به دانشآموزان ارائه دهند.
- با استفاده از ربات ها، دانش آموزان می توانند به طور تعاملی با مفاهیم درسی در حوزه های مختلفی مانند فیزیک، ریاضیات و زبان های خارجی آشنا شوند.
- در این شرایط میتوانیم مثلا در حین قدم زدن به پادکست زبان جدید گوش دهیم یا با دست تمرین کنیم و واژگان جدید را برای خودمان بنویسیم.
- در اصل، این مهارتها برای بسیاری از موقعیتهای الهامبخشیدن و انگیزه دادن به اطرافیان یا هدایت دیگران ضروری است.
- نشریه فناوری های آموزشی در یادگیری به منظور دسترسی آسان و جهانی به آخرین یافته های پژوهشی، یک نشریه دسترسی-آزاد است از سوی دانشگاه علّامه طباطبائی به عنوان دانشگاه پیشرو در علوم انسانی و اجتماعی در ایران منتشر می شود.
- با این حال، برای بهرهگیری بهینه از این فناوریها، نیاز به طراحی و اجرای مناسب برنامههای آموزشی و یادگیری مهارتهای مورد نیاز برای استفاده از این فناوریها وجود دارد.
علاوه بر بهبود نتایج دانشآموزان، یادگیری شخصی میتواند با خودکار کردن جنبههای خاصی از فرآیند یادگیری، در وقت معلمان نیز صرفهجویی کند. در پیشرفت تکنولوژی و پیشرفتهای دیجیتالی در دهههای اخیر، فناوری به طور اساسی وارد حوزهٔ آموزش و یادگیری شده و تغییراتی اساسی در رویهها و روشهای آموزشی به وجود آورده است. این تغییرات چشمگیر، اهمیت و تأثیر بزرگی در فرآیندهای آموزش و یادگیری دارند و به طور قابل توجهی تجربهٔ دانشآموزان و محتوای آموزشی را بهبود بخشیدهاند. در این مقاله، به بررسی نقش مهم فناوری در فرآیندهای آموزش و یادگیری خواهیم پرداخت. ابتدا، اهمیت و تأثیرات تغییرات فناوری در زمینهٔ آموزش و یادگیری را بررسی خواهیم کرد.
ایده های تحولی در آموزش وپرورش
اینترنت اشیاء به دانشآموزان و استادان این امکان را میدهد تا با استفاده از دستگاههای متصل به اینترنت، مانند سنسورها، دادههای مربوط به محیط آموزشی را جمعآوری کنند و از این دادهها برای یادگیری بهینهتر استفاده کنند. به عنوان مثال، میتوان از سنسورها برای جمعآوری دادههای مربوط به حضور و غیاب دانشآموزان، دما و رطوبت محیط آموزشی و … استفاده کرد. در این محیط ها، دانش آموزان می توانند با مفاهیم درسی در تعامل بیشتری باشند و آن ها را به طور کامل متوجه شوند. برای اطمینان از اینکه فناوری به طور موثر در کلاس شما استفاده میشود، مهم است که دستورالعملها و انتظارات روشنی را برای استفاده از آن تعیین کنید.
مربیان و تسهیل کنندگان یادگیری
مهارت شبکهسازی به تمام افراد شاغل و بهویژه مدیران سازمانها کمک میکند تا ارتباطهای مثبت و مؤثری با نیروهای سایر سازمانها ایجاد کنند. این آشناییها در همان زمان شاید کارکردی نداشته باشند اما هر دو طرف امیدوار هستند که در فرصتی مناسب، همکاری برد-بردی با یکدیگر داشته باشند و از آشنایی ایجاد شده حداکثر بهره را ببرند. هوش مصنوعی در بیشتر جنبههای زندگی بهکار میآید و دقت و سرعت فعالیت ما را بالا میبرد.
چگونه یک فرهنگ یادگیری مستمر در سازمان ها ایجاد کنیم؟
آنها آنچه در انتظارشان بود را پیشبینی میکردند و نیزههایی با نوک سنگ میساختند تا برای کشتار از راه دور استفاده کنند. آنها همچنین مخازن ذخیره متحرکی ساختند که به آنها امکان حمل مواد و آذوقه و نگهداری آنها در طول زمان را میداد. در طول دو دهه گذشته، تحقیقات علمی هر روز حقایق بیشتری در مورد مبنای ادراکی و اعصابشناختی ظرفیت انسان برای «سفر ذهنی در زمان» را آشکار کرده است. بر اساس این تحقیقات حافظه و آیندهنگاری مشترکات زیادی با هم دارند و اگر در یکی از آنها اختلالی پیش بیاید به دیگری هم آسیب وارد خواهد شد.