فلسفه آموزش وپرورش

فلسفه آموزش وپرورش

این راهنمایی ما چکار می کند؟ به کجا راهنمایی می کند؟ طبق چه ضوابط و ملاک هایی راهنمایی می کند؟ خب این مطلب دیگری است که باید راجع به آن فکر کنیم. روزی که این برنامه را نوشتند من در آموزش و پرورش بودم و جوان بودم؛ معمولاً به حرف پیر بیشتر توجه می کنند و به حرف جوان ها کمتر اعتنا می کنند. آن روز در جایی بودم که می توانستم حرف بزنم، در جایی بودم به اسم اداره ی مطالعات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش.

  • هدف پژوهش حاضر بررسی نگرش آموزشگران مراکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه فلسفه آموزش بزرگسالان می باشد.
  • تکنولوژی چیزی جز تبلور در علم ، وجود ابزار ، کالا و خدمات نیست ، به عبارت دیگر تبلور علم در پژوهش هایی است که در وصول به اهداف صورت می گیرد .
  • دانشگاه چرا هست، چرا بوجود آمده، چه می کند و به کجا می رود و منشاء چه اثری است؟ اگر بخواهیم فلسفه ی دانشگاه را بیان کنیم باید به این سوالات پاسخ بدهیم.
  • روان‌آموز در کنار شماست تا پاسخگوی هر سوالی باشد که در مسیر درس خواندن و کنکور برایتان پیش می‌آید.
  • اثر پیش‌رو یک کتاب درسی است که با هدف آموزش به دانشجویان رشته‌ی علوم تربیتی در مقطع کارشناسی و همچنین افرادی که در دانشگاه‌های فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند تالیف شده است.
  یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی معرفی 5 برنامه زبانمهر

این عدم توافق منبع سردرگمی‌های فراوانی برای دانشجویان جوان است اما خوشبختانه اثر پیش‌رو و دیگر عناوین مشابه‌ راهنمایی تحسین‌آمیز برای هدایت آن‌ها از میان شلوغی بازار فلسفه‌های تربیتی هستند. این کتاب که توسط انتشارات آوای نور به چاپ رسیده همه‌‌ی مکاتب آموزشی تاریخ را گردهم آورده و شرحی مختصر اما جامع را از اصول آن‌ها به شما عرضه می‌کند. یک نفر تماس گرفت و گفت که شما رئیس فرهنگستان علوم هستید، دارند آبروی علم را می برند، دارند به علم توهین می کنند، دارد به علم ناسزا می گویند. گفت رئیس فرهنگستان علوم می‌نویسد که مقاله نویسی ارتقای علم نیست. اصلاً یکی از وظایفش این است که بنویسد دانشمندان مقاله بنویسند و مسائل کشور را با آن حل کنند.

تازه های کتاب

هرگز بشر تکنیک اطلاعاتی که بروز باشد را نداشته است و اصلاً تصور این را هم نمی توانسته بکند. من که مسن هستم اصلاً در جوانی نمی توانستم تصور کنم این تکنولوژی اطلاعاتی الان را داشته باشیم. هیچوقت فکر نکنید که تاریخ ها، تاریخ های بی تعارض هستند. ما نمی توانیم به تاریخی برسیم که در آن هیچ تعارضی وجود نداشته باشد. تاریخ بشر تاریخ تعارض است، تاریخ ظلم است، تاریخ عدل است. اینکه فکر می کنید تاریخ تکامل پیدا کرده است، تاریخ بسط پیدا کرده است، یعنی چیزهایی که در اجمال بوده روشن و آشکار شده است، اما اینگونه نیست که تاریخ کامل شده باشد.

کارشناسی ارشد علوم تربیتی گرایش تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش

دانشگاه باید ببیند که روابط علوم با هم چگونه است. دانشگاه فقط درس فلسفه و تاریخ و مکانیک نمی دهد، دانشگاه فقط متخصص نمی پروراند، متخصص هم پرورش می دهد. دانشگاه باید بگوید علوم با هم چه ارتباطی دارند؟ چگونه باید آموزش داد؟ چه چیزی را باید آموزش داد؟ مردم چه باید بدانند؟ تقدم و تأخر چیست؟ دانشگاه باید بگوید که با جامعه چکار می کند؟ ارتباطش با جامعه چیست؟ اصلاً دانشگاه باید روابط اجتماعی و فرهنگ را بشکافد. تئوری‌های آموزشی دیویی در کتابهای «عقاید آموزشی من» (۱۸۹۷)، «مدرسه و جامعه» (۱۹۰۰)، «کودک و برنامه آموزشی» (۱۹۰۲)، «دموکراسی و آموزش» (۱۹۱۶) و «تجربه و آموزش» (۱۹۳۸) معرفی شده. دیویی پیوسته نشان می‌دهد که آموزش و یادگیری فرایندهای اجتماعی هستند و در نتیجه مدرسه خود یک مؤسسه اجتماعی است که در آن اصلاح اجتماعی می‌تواند و باید شکل بگیرد. به علاوه، او باور داشت که دانش آموزان در یک محیط آموزشی که به آن‌ها اجازه تجربه و رابطه متقابل با برنامه درسی را می‌دهد می‌بالند و همه دانش آموزان باید امکان دخالت و همکاری در یادگیری خود را داشته باشند.

  نقاشی کودکانه ساده و آسان زیبا عکس نودی

ارجاع به این مقاله

با وجود این ، امروزه ، در فراگرد انتقال فرهنگ ، آگاهانه به ارزش های نوآوری ، تحقیق و انتقاد بذل توجه می شود تا از این طریق بازسازی فرهنگ و تغییر و دگرگونی در آن میسر گردد . کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می‌کند. شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.