فلسفه آموزش ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
شما میتوانید در همین صفحه از فروشگاه اینترنتی بوکت، برای خرید نسخه فیزیکی کتاب مکتب های فلسفی و نظریه های تربیتی اصول و فلسفه آموزش و پرورش از انتشارات برگزیده آییژ اقدام کنید. نحوه ثبت سفارش کتاب در فروشگاه اینترنتی بوکت بسیار آسان است. بلافاصله پس از ثبت سفارش، درخواست شما به ناشر مبدا ارسال شده و طی 2 الی 3 روز کاری، کتاب مورد نظر از طریق شرکت پست ملی ایران، برای شما ارسال خواهد شد. سیامک قربانیپور دانشجوی دکتری الهیات گرایش تصوف و عرفان اسلامی دانشگاه سمنان، مترجم، نویسنده و محقق در زمینههای مختلف از جمله مسائل دینی و مذهبی میباشد. از جمله افتخارات وی میتوان به دانشآموخته برتر مقطع کارشناسی ارشد در سال 1391، کار با واحدهای مراکز رشد علم و فناوری در استانهای مختلف، دارا بودن چندین مقاله و کتاب در خصوص ادیان و همچنین دریافت لوحهای تقدیر متعدد در زمینههای پژوهشی و اسلامی اشاره کرد. ایشان مهارت ترجمه اصولی انگلیسی و عربی (عمومی و تخصصی)، تولید محتوا، تحقیق و پژوهش داشته و تدریس در مجموعههای گوناگون به صورت حضوری و آنلاین در خصوص آموزش زبان انگلیسی و فلسفه اسلامی نیز از دیگر فعالیت ایشان است.
- دانشجویان رشتهی روانشناسی، علومتربیتی در مقطع کارشناسی و دانشجویان رشتۀ روانشناسی تربیتی و علوم تربیتی در مقطع ارشد، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و معلمین و فعالان در حوزه تعلیم و تربیت گروه هدف این کتاب هستند.
- ـ اعمال اصل سندیت باید با توجه به میزان آمادگی کودک باشد.
- در همه ی این دو مرحله مسائل اصلی دانشگاه که امروز ما داریم آشکار شده است.
- در بیشتر موارد این الگوها غیرمذهبی بوده، و عاری از کانون یا محور مذکور می باشند و ماهیت حقیقی انسان یا دانش را بازتاب نمی کنند.
این تاریخ گرچه صورت های مختلفی داشت اما کلیتش در آخر قرون وسطی است و در کشور ما تا ۱۵ ۲۰ سال پیش حفظ شد. اما وسیله ی دگرگون کردن جهان و تغییر جهان نیست، وسیله ی تصرف در جهان نیست. ‘فلسفة آموزش جامعهشناسی’, پژوهش در آموزش مطالعات اجتماعی, 1(1), pp. 9-32.
نقد و بررسیها
و جامعه بدون وجود نیروی متخصص و ماهر ، قادر بود نیازهای خود را برطرف کند . در جوامع امروزی ، پیشرفت های فنی ، اقتصادی ، سازمانی و رشد تکنولوژی آنچنان دگرگونی و تحول در سطوح مختلف بوجود آورده که پیچیدگی خاصی به مسئله حرفه و شغل و تخصص و تقسیم کار داده است . در جوامع متحول امروزی ، تقسیم فنی کار موجب شده است که هر کس نوعی از کار و تخصص را فراگیرد . یعنی به دلایل ناشی از ضرورت تکنیک مدرن ، عملیات مختلف تولید یک کالا یا ساخت یک محصول از هر لحاظ تفکیک و مجزا شده و به وسیله کارگران ماهر و تکنسین های مختلفی که در فعالیت های محدود و تکمیلی آموزش دیده و تخصص یافته اند ، انجام گیرد . به علاوه دانش آموز با شرکت در گروه های سخنرانی و غیره زندگی اجتماعی را تجربه می کند . طبق این اصل هر فردی از افراد حق دارد برای برنامه زندگی خویش اقدام نماید و طرحی با توجه به امیال و جهت سیر طبیعی احتیاجات خویش طراحی نماید و در برآوردن تمایلات شخصی و تأمین منافع خود تلاش کند (شریعتمداری، اصول تعلیم و تربیت، 1380، ص 25).
محصولات هم گروه
همین مسأله ای که دبیرستان ما باید چگونه باشد، دبستان ما باید چگونه باشد، اینها باید در دانشگاه هم دیده بشود. فرهنگ ما، صنعت ما، مراسم ما، تعلقات ما همه باید در دانشگاه باشد. ما چنانکه در دانشمندی پیشرفت کردیم، در دانش هنوز پیشرفت نکرده ایم و این نکته ای است که مشکل فهمیده می شود. در یک مجلسی بحث از این بود که با این تهران چه می توان کرد؟ خوب ما عادت داریم که بگوئیم چنین باید کرد و چنان باید کرد.
مسائل صنعت و کشاورزی و مدیریت کشور را با آن حل کنند. اگر این است که لازم نیست شما در مجله ای که در نیوزلند یا سوماترا چاپ میشود مقاله بدهید و مایهی مباهات دانشگاه شود. اگر شما مسائل کشور را حل کردید آن وقت شما دانشمندید، شما استادید، شما راهنمائید. نه حیوان، نه فرشته، نه جماد و نه نبات تاریخ و فرهنگ ندارد.