فلسفه آموزش و پرورش مؤسسه انتشارات امیرکبیر

فلسفه آموزش و پرورش مؤسسه انتشارات امیرکبیر

نیروهای تغییر ، انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر را دشوارتر می سازند . در نتیجه ، برای تولید دوباره فرهنگ یا بازآفرینی فرهنگی ، آموزش و پرورش رسمی ضرورت پیدا می کند . ابزارهایی که انسان مدرن برای تربیت نسل آینده در اختیار دارد فراتر از رویاهای تمام گذشتگان اوست و با این حال هنوز سرگشتگی‌های فراوانی در امر آموزشی می‌بینیم. اما چرا؟ دلیل بلااستفاده ماندن قابلیت‌های گسترده‌ی بشر امروز در زمینه‌ی تعلیم و تربیت چیست؟ علی اکبر نصیری، نویسنده‌ی کتاب اصول و فلسفه آموزش و پرورش عقیده دارد این سردرگمی ناشی از عدم بصیرت درباره‌ی هدف آموزش است. مردم قرن بیست‌ویکم بیشتر از تمام زمان‌ها قادر به شکل دادن نسل آینده هستند در حالی که نمی‌دانند باید چه موجودی را تربیت کنند.

  • همانطور که گفته شد، آموزش دارای مفهوم و کاربردی گسترده، پیچیده و مبهم است.
  • از يك سو فلسفه آموزش و پرورش عبارت است از آشنايي با نظريات تربيتي موجود در مكتب‌هاي اصلي و بزرگ فلسفي و از سويي ديگر تربيت انسان را بايد هدف و مقصدي باشد كه جوامع را بر آن مي‌دارد تا به طرح و سازمان بخشيدن آموزش و پرورش برآيند.
  • آموزش فلسفه کتابی در زمینه فلسفه اسلامی از محمدتقی مصباح یزدی که شامل مباحثی در زمینه تاریخ فلسفه، شناخت‌شناسی، هستی‌شناسی و خداشناسی است.
  • این دوره به نحوی تهیه و تدوین شده است که مباحث آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند و مخاطبان دوره بتوانند به‌سادگی متوجه موضوعات مطرح شده شوند.
  • فرض عینی، یا همان علم وحیانی که در کانون و مرکز دوره های تحصیلی و مطالب درسی جای دارد، برای تمامی دانش آموزان واجب است.
  یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی معرفی 5 برنامه زبانمهر

هر شاخه ای به کلی از شاخه های دیگر منفک گشته و بدین ترتیب همه ی علوم از پایه ی اساسی ایمان محروم گشته اند. اجتماعی شدن فرایندی است که از طریق آن افراد ، دانش ها ، مهارت ها ، ارزش ها و الگوهای رفتاری جامعه خویش را کسب می کنند . این اجتماعی شدن در تمام جریان زندگی فرد ، در دوران کودکی ، نوجوانی ، بزرگسالی ، و حتی پیری به صور مختلف جریان دارد .

فیزیک جامع دوازدهم تجربی جلد دوم نشر الگو

نظرسومي هم وجود دارد که از اهميت چنداني
برخورد دار نيست .مطابق اين نظربين مسائل فلسفي و مسائل تربيتي رابطه اي وجود
ندارد. 1.تربيت انسان بايد داراي هدف و مقصود و غايتي باشد
2. معلم به طور عمده براي رشد فکري يا عقلاني شاگردان خود تلاش مي کند . يک غرض اصلي ديگر از تربيت در همه زمانها پرورش اخلاقي انسانها بوده و هست و
گاهي به اعتبار انسانها رابه تربيت شده يا تربيت نشده تقسيم مي کنند. اگر چنين
هدفي در تعليم و تربيت ملحوظ نشود ,سنجش درست و نادرست بودن تربيت مشکل مي شود
لازمه پرورش اخلاقي اشنائي با ارزشها ست.

تکنولوژی آموزشی

اگر ممکن بود که کسی دوباره به دنیا بیاید و از من می پرسیدند می خواهی چکاره بشوی، می گفتم می خواهم معلم بشوم. شما که همکاران عزیز جوان من هستید، فکر نکنید که دارم این را در مقام تحقیر دانشگاه می گویم. می دانید جامعه ی امروز در سراسر زمین چه جامعه ای است؟ جامعه ای است که نمی تواند مسئول پیدا کند. کارهایی که صورت می گیرد، نمی توان گریبان کسی را بگیری که تو مسئولی و چنین باید می کردی و چنین نکردی. هیچکس مسئول این ساختمان هایی که در همین محله خودتان می بینید که دارند می سازند و به تعبیر یک مقام سیاسی دارند حقوق مردم را می فروشند، نیست. هرکس می خواهد برود شهردار بشود، هرکس می گوید من بهتر از این می توانم، بستان بزن.

  آموزش ساخت ربات آموزشگاه فنی

سپس در سال‌های بعد توسط دیگر ناشران تجدید چاپ گردید. از جمله ترجمه‌های این اثر می‌توان به ترجمه انگلیسی، عربی و تایی آن اشاره کرد. علم کامل شده است، معرفت کامل شده است، اخلاق کامل شده است، تنها چیزی که ۳۰۰ سال اخیر کمال پیدا کرده است علم تکنولوژیک است.