قابلیت‌های فاوا در خدمت آموزش و یادگیری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی | 9theducation

قابلیت‌های فاوا در خدمت آموزش و یادگیری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی | 9theducation

این روش های یادگیری به افراد کمک می‌کنند تا مادام‌العمر یادگیرنده باشند. در این مطلب، روش های یادگیری و تأثیر روش یادگیری را بر میزان بهره وری بررسی می‌کنیم. فناوری به مربیان اجازه می دهد تا موانع فیزیکی کلاس را حذف کنند و به دانش آموزان راهی برای ارتباط برنامه درسی با دنیای واقعی ارائه دهند. از این رو دانش آموزان می توانند مطالب درسی را به صورت ملموس و عینی یاد بگیرند تا بهتر در ذهنشان تثبیت شود. درگیر نگه داشتن دانش آموزان در مطالعه در عصر تلفن های هوشمند و اینترنت احتمالا یکی از بزرگترین چالش های پیش روی معلمان امروزی است.

  • از این­رو، ارتقای کیفیت و نحوه آموزش منابع انسانی یکی از مهم­ترین موضوع­ها در حوزه برنامه­ریزی سازمانی است و برنامه­های توسعه منابع انسانی یکی از چالش­های دولت­ها در استقرار نظام جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات می­باشند.
  • مخصوصا زمانی که دانش آموزان ابزارهای خودشان را دارند که ممکن است مشکلات زیادی ار در کلاس پیش بیاورد.
  • در کشور های کم درآمد و یا با درآمد پایین، mHealth اغلب به عنوان پیام متنی یک طرفه و یا یادآوری تلفن برای ترویج پذیرش درمان و جمع آوری داده ها استفاده می شود.
  • افراد میتوانند از هر مکان جغرافیایی با موبایل و یا سایر ابزارها وارد کلاس آنلاین شوند.
  • 10- بکارگمارن نیروهای غیر تخصصی وغیر مرتبط به عنوان کارشناس تکنولوژی آموزشی .
  راهکارها و چالش‏‏‌های توسعه مهارت‏‏‌های کارکنان | 9theducation

بسیاری از نویسندگان ویژگی های اصلی جهانی شدن را در مفاهیمی چون ظهور دهکده الکترونیک جهانی، انقلاب اطلاعاتی، فشردگی زمان و مکان، گسترش جهانی آگاهی، کم رنگ شدن مرزهای جغرافیایی و ظهور عصر سیبرنتیک خلاصه کرده اند. البته این تفسیر بیشتر از نگاه کسانی است که این پدیده را به­عنوان یک پروژه در نظر می­گیرند که توسط جهانی­سازان آمریکایی برنامه­ریزی و هدایت می­شود. این فرهنگ، با آنکه در بستر روشنگری اروپا شکل گرفته، امروزه تفسیری کاملاً آمریکایی پیدا کرده است. بر این پایه، در حوزة رهبری ایدئولوژیک آمریکایی همة تجزیه و تحلیل‌ها در حیطة فناوری مادی صورت می‌گیرد و همة دل‌مشغولی‌ها، به بهینه‌سازی و بهره‌وری این دنیایی محدود می‌شود. به­علاوه، رهبری ایدئولوژیک آمریکا، دامنة انتخاب را برای غیرآمریکایی‌ها محدود می‌کند و به‌همین دلیل، فرهنگ آمریکایی، همانند یک پالایشگاه، تنها به­خود حق می‌دهد که بگوید چه چیزی خالص و درست، و چه چیزی نادرست و ناخالص است.

طرح درس یادگیری از تلویزیون؛ مقطع دبستان

نتیجه اول –  اينکه جامعه ما بطورروز افزونی به موقعيت های يادگيری نياز دارد که پاسخگوی نياز به انعطاف پذيری، سازگاری با نياز های گوناگون، قابليت دسترسی ( يادگيری به موقع و مناسب) و حمايت ، ساختار يادگيری متناسب براي کمک به فراگيرندگان، باشد. برای فراهم آوردن اين وضعيت بايد تاکيد بيشتری بر دانش محوری شود و فناوری اطلاعات و ارتباطات امکانات قدرتمندی را برای تحقق اين امر در اختيار می گذارد. 2-    تمام فعالیت­ها در بن­بستی نوین به­نام روش معلم، گرفتار می­شود، تا معلمان نیاز به تغییر روش را حس نکرده و به روش­های نوین یاددهی- یادگیری بی­توجه باشند فعالیت­ها خنثی شده و عقیم خواهد ماند. پس بایستی ابتدا با تاکید بر تغییر نقش معلم از دانای کل به راهنمایی که خود احتیاج به آموزش دارد و سپس آموزش روش­های نوین تدریس، درگیر نمودن معلمان در محیط­های واقعی و نظارت بر فعالیت­ها در کلیه دوره­های تحصیلی، اقدام نمود. به­علاوه سرعت دانش جدید به­نحوی است که مؤسسات «آموزشی- علمی»، دیگر برای آماده کردن دانش‌آموزان و ورود به بازار کار کافی نیستند.

  آموزش زبان انگلیسی از اول تا آخر

قابلیت‌های فاوا در خدمت آموزش و یادگیری

نتایج حاصل از یافته‏های سؤال سوم تحقیق نشان داد بین مهارت دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات رابطه مثبت و معنی‏داری وجود دارد. و با افزایش مهارت دبیران میزان بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط آنان در فرایند یاددهی- یادگیری افزایش می‏یابد. دبیران باید مهارت‏های کافی برای بهره‏گیری از فناوری اطلاعات را داشته باشند. این نتایج با یافته‏های تحقیق (Afshar and et al, 2009)،که مهارت معلمان را از عوامل مهم بکارگیری فناوری اطلاعات برمی‏شمارد، همسو است. در پژوهش‏های (Tabari, 2012; Mukama and Andersson, 2008; Seraji and et al, 2013) نیز این یافته‏ها مورد تایید قرار گرفته است.

برخی از موسسات آنلاین با استفاده از سیستم وب کنفرانس ، بین دانش آموزان و مربیان ارتباط برقرار می کنند تا یک کلاس دیجیتالی تشکیل دهند. آموزش مجازی در مدارس ابتدایی و راهنمایی اغلب با نام مدرسه مجازی و در آموزش عالی با نام دانشگاه مجازی خوانده می شود. هوش مصنوعی در این مرحله از کلان داده ها بسیار مهم شده است، همچنین در کلاس های دوران متوسطه نیز به طور گسترده ای پذیرفته شده است. یک کلاس برجسته از فناوری آموزشی پیشرفته با هوش مصنوعی، سیستم های هوشمند آموزش (ITSs) هستند، که برای ارائه بازخورد سریع و شخصی به دانش آموزان طراحی شده اند.