قابلیتهای فاوا در خدمت آموزش و یادگیری دفتر انتشارات و فناوری آموزشی | 9theducation
این روش های یادگیری به افراد کمک میکنند تا مادامالعمر یادگیرنده باشند. در این مطلب، روش های یادگیری و تأثیر روش یادگیری را بر میزان بهره وری بررسی میکنیم. فناوری به مربیان اجازه می دهد تا موانع فیزیکی کلاس را حذف کنند و به دانش آموزان راهی برای ارتباط برنامه درسی با دنیای واقعی ارائه دهند. از این رو دانش آموزان می توانند مطالب درسی را به صورت ملموس و عینی یاد بگیرند تا بهتر در ذهنشان تثبیت شود. درگیر نگه داشتن دانش آموزان در مطالعه در عصر تلفن های هوشمند و اینترنت احتمالا یکی از بزرگترین چالش های پیش روی معلمان امروزی است.
- از اینرو، ارتقای کیفیت و نحوه آموزش منابع انسانی یکی از مهمترین موضوعها در حوزه برنامهریزی سازمانی است و برنامههای توسعه منابع انسانی یکی از چالشهای دولتها در استقرار نظام جامع مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات میباشند.
- مخصوصا زمانی که دانش آموزان ابزارهای خودشان را دارند که ممکن است مشکلات زیادی ار در کلاس پیش بیاورد.
- در کشور های کم درآمد و یا با درآمد پایین، mHealth اغلب به عنوان پیام متنی یک طرفه و یا یادآوری تلفن برای ترویج پذیرش درمان و جمع آوری داده ها استفاده می شود.
- افراد میتوانند از هر مکان جغرافیایی با موبایل و یا سایر ابزارها وارد کلاس آنلاین شوند.
- 10- بکارگمارن نیروهای غیر تخصصی وغیر مرتبط به عنوان کارشناس تکنولوژی آموزشی .
بسیاری از نویسندگان ویژگی های اصلی جهانی شدن را در مفاهیمی چون ظهور دهکده الکترونیک جهانی، انقلاب اطلاعاتی، فشردگی زمان و مکان، گسترش جهانی آگاهی، کم رنگ شدن مرزهای جغرافیایی و ظهور عصر سیبرنتیک خلاصه کرده اند. البته این تفسیر بیشتر از نگاه کسانی است که این پدیده را بهعنوان یک پروژه در نظر میگیرند که توسط جهانیسازان آمریکایی برنامهریزی و هدایت میشود. این فرهنگ، با آنکه در بستر روشنگری اروپا شکل گرفته، امروزه تفسیری کاملاً آمریکایی پیدا کرده است. بر این پایه، در حوزة رهبری ایدئولوژیک آمریکایی همة تجزیه و تحلیلها در حیطة فناوری مادی صورت میگیرد و همة دلمشغولیها، به بهینهسازی و بهرهوری این دنیایی محدود میشود. بهعلاوه، رهبری ایدئولوژیک آمریکا، دامنة انتخاب را برای غیرآمریکاییها محدود میکند و بههمین دلیل، فرهنگ آمریکایی، همانند یک پالایشگاه، تنها بهخود حق میدهد که بگوید چه چیزی خالص و درست، و چه چیزی نادرست و ناخالص است.
طرح درس یادگیری از تلویزیون؛ مقطع دبستان
نتیجه اول – اينکه جامعه ما بطورروز افزونی به موقعيت های يادگيری نياز دارد که پاسخگوی نياز به انعطاف پذيری، سازگاری با نياز های گوناگون، قابليت دسترسی ( يادگيری به موقع و مناسب) و حمايت ، ساختار يادگيری متناسب براي کمک به فراگيرندگان، باشد. برای فراهم آوردن اين وضعيت بايد تاکيد بيشتری بر دانش محوری شود و فناوری اطلاعات و ارتباطات امکانات قدرتمندی را برای تحقق اين امر در اختيار می گذارد. 2- تمام فعالیتها در بنبستی نوین بهنام روش معلم، گرفتار میشود، تا معلمان نیاز به تغییر روش را حس نکرده و به روشهای نوین یاددهی- یادگیری بیتوجه باشند فعالیتها خنثی شده و عقیم خواهد ماند. پس بایستی ابتدا با تاکید بر تغییر نقش معلم از دانای کل به راهنمایی که خود احتیاج به آموزش دارد و سپس آموزش روشهای نوین تدریس، درگیر نمودن معلمان در محیطهای واقعی و نظارت بر فعالیتها در کلیه دورههای تحصیلی، اقدام نمود. بهعلاوه سرعت دانش جدید بهنحوی است که مؤسسات «آموزشی- علمی»، دیگر برای آماده کردن دانشآموزان و ورود به بازار کار کافی نیستند.
قابلیتهای فاوا در خدمت آموزش و یادگیری
نتایج حاصل از یافتههای سؤال سوم تحقیق نشان داد بین مهارت دبیران و بکارگیری فناوری اطلاعات رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. و با افزایش مهارت دبیران میزان بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط آنان در فرایند یاددهی- یادگیری افزایش مییابد. دبیران باید مهارتهای کافی برای بهرهگیری از فناوری اطلاعات را داشته باشند. این نتایج با یافتههای تحقیق (Afshar and et al, 2009)،که مهارت معلمان را از عوامل مهم بکارگیری فناوری اطلاعات برمیشمارد، همسو است. در پژوهشهای (Tabari, 2012; Mukama and Andersson, 2008; Seraji and et al, 2013) نیز این یافتهها مورد تایید قرار گرفته است.
برخی از موسسات آنلاین با استفاده از سیستم وب کنفرانس ، بین دانش آموزان و مربیان ارتباط برقرار می کنند تا یک کلاس دیجیتالی تشکیل دهند. آموزش مجازی در مدارس ابتدایی و راهنمایی اغلب با نام مدرسه مجازی و در آموزش عالی با نام دانشگاه مجازی خوانده می شود. هوش مصنوعی در این مرحله از کلان داده ها بسیار مهم شده است، همچنین در کلاس های دوران متوسطه نیز به طور گسترده ای پذیرفته شده است. یک کلاس برجسته از فناوری آموزشی پیشرفته با هوش مصنوعی، سیستم های هوشمند آموزش (ITSs) هستند، که برای ارائه بازخورد سریع و شخصی به دانش آموزان طراحی شده اند.