معرفی و دانلود کتاب اصول و فلسفه آموزش و پرورش علی اکبر نصیری انتشارات آوای نور کتابراه
همچنین این کتاب منبعی ببرای درس فلسفه آموزش وپرورش نیز می باشد. سایر افراد که در زمینه فلسفه و آموزش و پرورش اطلاعات دارند در صورت علاقه می توانند کتاب را تهیه بفرمایند. می پرسید که فلسفه آموزش عالی چیست؟ من بلافاصله فکر می کنم که آموزش عالی یک اصطلاح است که ما از فرانسوی ها گرفتیم. آن ها آموزش را به سه دوره تقسیم کرده اند؛ آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه و آموزش عالی. بعد وقتی چهار دوره اش کردند، ما هم بدون اینکه شرایط را در نظر بگیریم، گفتیم ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان (متوسطه) و دانشگاه.
- می دانیم که به آدمی روح و حواس فیزیکی اعطاء شده و خداوند او را مستعد کسب دانش قرار داده است.
- آن پژوهش ها چنانکه باید پیش نرفت و بسط پیدا نکرد.
- یوتوپیا چیست؟ طرح زندگی است که فکر می کنند باید محقق شود.
- مرحله ی اولش همان طراحی بحث هایی که گفتم فیلسوفان و عارفان و شاعران کردند.
- تربیت حرفه ای و تخصصی افراد جامعه ، یعنی آماده کردن آنان برای جذب در نیروی کار .
به رغم گذشت هفت دهه از فعالیت در زمینه آموزش بزرگسالان و تاسیس چندین سازمان رسمی و غیر رسمی، نه تنها فلسفه جامعی برای آموزش بزرگسالان تدوین نشده است، بلکه حتی تلاش چشمگیری هم برای معرفی فلسفه های آموزشی مطرح در آموزش بزرگسالان صرف نشده است. هدف پژوهش حاضر بررسی نگرش آموزشگران مراکز آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در زمینه فلسفه آموزش بزرگسالان می باشد. یازدهمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران (فلسفه آموزش مجازی) در تاریخ ۴ اسفند ۱۴۰۰ توسط دانشگاه بوعلی سینا،انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران در شهر همدان برگزار گردید. شما می توانید برای دریافت کلیه مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس به صفحه مجموعه مقالات یازدهمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران (فلسفه آموزش مجازی) مراجعه فرمایید. جوامع امروز اعم از پیشرفته و در حال پیشرفت ، مرتبا در حال تغییر و تحول هستند .
وبلاگ دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه حکیم سبزواری
چرا نمی دانم؟ برای اینکه هزاران کتاب در مورد آن نوشته شده است که من آن ها را نخوانده ام.امثال من اگر می دانستند دانشگاه چیست که در مورد آن کتاب نمی نوشتند. نوشتند که شئون مختلف، زوایای مختلف و کارکرد دانشگاه را بیان کنند. دانشگاه چرا هست، چرا بوجود آمده، چه می کند و به کجا می رود و منشاء چه اثری است؟ اگر بخواهیم فلسفه ی دانشگاه را بیان کنیم باید به این سوالات پاسخ بدهیم.
معرفی مباحث کتاب نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش
آنچه می دانم این است که چیزی وقتی اسم ندارد، پس نیست. باید یک چیزی وجود داشته باشد که روی آن اسم گذاشت؛ اسم ها یک مناسبتی دارند. فروش آنلاین کتاب در تمامی موضوعات موجود و ارسال به سراسر کشور.
دانش آموز از نظر جسمی به غذا، تحرک و فعالیت های جسمی نیاز دارد. او از نظر اجتماعی نیز به محبت، احساس تعلق و احترام در گروه اجتماعی نیاز دارد. نیازهای معنوی و روحانی او به چیزی والاتر و فراتر از خویشتن فرد مربوط است؛ یعنی نیاز به لقاءالله. وقتی صحبت از تربیت شهروند است ، هدف آن است که فردی تربیت شود که صفات و ویژگی های شهروند یا عضوگروه اجتماعی محلی را دارا باشد . اما وقتی تربیت انسان یعنی سومین اصل آموزش مطرح است ، از نظر او آموزش و پرورش هدف های وسیع تری دارد .