مقاله استراتژی های موثر برای ایجاد محیط یادگیری سازنده در کلاس درس | 9theducation

مقاله استراتژی های موثر برای ایجاد محیط یادگیری سازنده در کلاس درس | 9theducation

اما جالب است بدانید بررسی و مطالعه خطاهایی که دانش‎آموزان انجام می‎دهند می‎تواند به ما در طراحی برنامه آموزشی مناسب و کاربردی که بر اساس نیاز های افراد حاضر در کلاس باشد کمک کند. بعد از اینکه انگیزه لازم را برای یادگیری پیدا کردید به باید به سراغ دومین عامل ینی آمادگی ذهنی و اشتیاق یادگیری بروید. تقریبا هیچ کاری در دنیا نیست که بدون داشتن آمادگی ذهنی کافی بتوان آن را به خوبی انجام داد.

  • برخی از دانش‌آموزان ممکن است بهتر به تقویت مثبت پاسخ دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به ساختار بیشتری برای ادامه‌ی مسیر نیاز داشته باشند.
  • با به‌کارگیری این اصول، می‌توانید محیط یادگیری را به‌صورتی انگیزه‌بخش و جذاب طراحی کنید که شرکت‌کنندگان با انگیزه و با اشتیاق به یادگیری بپردازند.
  • برای ایجاد محیطی که در آن دانش‌آموزان برای پرسیدن سؤالات احساس راحتی و هیجان داشته باشند، به جای یافتن پاسخ، ارزش بیشتری برای سؤالات آنها قائل شوید.
  • برای آن‌ها مهم است که احساس کنند دائماً به‌عنوان یادگیرنده در حال پیشرفت و رشد هستند.
  • – ایجاد محتوای چندرسانه‌ای از قبیل ویدئوها، تصاویر، و سایر عناصر تعاملی که انگیزه‌بخش و جذاب باشند.

– ارتباط مطالب یادگیری با مسائل واقعی و کاربردهای عملی، تا شرکت‌کنندگان احساس کنند که یادگیری آنها برای زندگی و کار خود مفید است. – ایجاد آزمون‌ها و تست‌های فنی که به شرکت‌کنندگان امکان تست مهارت‌های فنی و استفاده از ابزارها را بدهد. – فراهم کردن مستندات دقیق و جامع در مورد استفاده از سیستم‌ها، ابزارها، و پلتفرم‌های یادگیری تا شرکت‌کنندگان بتوانند به راحتی با اجزای مختلف سیستم آشنا شوند. – استفاده از پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌ها برای جمع‌آوری بازخورد شرکت‌کنندگان در مورد تجربه یادگیری آن‌ها. – مطمئن شوید که رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) محیط یادگیری شما ساده، قابل فهم و جذاب باشد. – برگزاری جلسات آموزشی زنده یا وبینارها که امکان ارتباط زنده با مدرس یا متخصصان و تبادل نظر فوری را فراهم کنند.

  کارت همستر ۲۱ مرداد جدید کارت های امروز همستر 21 مرداد 1403 پنج میلیونی آمیرزا | 9theducation

پیکربندی پیشرفته: تنظیم NAT و VPN

این افراد معمولا آموزش شفاهی را به دستورالعمل‌های نوشتاری یا نمودارهای بصری ترجیح می‌دهند. ما چه از طریق آموزش رسمی و چه روش‌های دیگر، در طول زندگی خود همواره در حال یادگیری هستیم. در این میان، استراتژی‌هایی وجود دارند که برای بهبود مهارت یادگیری و همچنین نحوه حفظ و به کارگیری آموخته‌های خود می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.

افزایش انگیزه برای درس خواندن ؛  6 راه  تضمینی

این روش همکاری و ارتباط را تشویق می کند، زیرا دانش آموزان برای حل مشکلات و تکمیل وظایف با یکدیگر همکاری می کنند. همچنین فرصت هایی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا مهارت های رهبری را توسعه دهند و مسئولیت یادگیری خود را بر عهده بگیرند. یادگیری انفرادی که به آن یادگیری خودراهبری نیز می گویند، نوعی روش تدریس است که مسئولیت یادگیری را بر عهده دانش آموز می گذارد. در این رویکرد، دانش آموزان تشویق می شوند تا با تعیین اهداف خود، انتخاب مواد خود و کار با سرعت خود، نقش فعالی در یادگیری خود داشته باشند.

روش‌های ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان

در کلاس درس و محل کار نیز ممکن است با موانع فیزیکی، فرهنگی یا اقتصادی مواجه شویم که توانایی‌مان برای یادگیری را کاهش دهند. اکنون که دریافتید فرایند یادگیری چیست و مراحل آن چگونه است، در ادامه باید بدانید که فرایند یادگیری چه زمانی شروع می‌شود. فرایند یادگیری زمانی شروع می‌شود که تجربه جدیدی را به دست آوریم.