موانع رشد خلاقیت دانش آموزان در محیط مدرسه و سیستم آموزشی | 9theducation
غالباً در دنیای رشد شخصی گفته میشود که هیچگونه شکستی وجود ندارد ، در عوض فقط بازخوردهایی هستند که ما میتوانیم از آنها استفاده کنیم. هرچند که دوران سخت زندگی را میگذرانیم ، ما این موضوع را فراموش میکنیم. ما شکست را بهعنوان شاخصی میبینیم که در مسیر درست قرار نگرفتهایم ، اما بهعنوان یک تجربه یادگیری که میتواند ما را در مسیر درست قرار دهد، نمیبینیم. حال ، این جمله را در نظر بگیرید ، “امروز روز خوبی است ، من دیر بیدار شدم ، اما خوشحالم که کلاً بیدار شدم. من ممکن است دیر به سر کار رسیده باشم ، اما خوششانس هستم که کاری برای رفتن دارم و از کار اخراج نشدم.
- شاید فکر کنید این اختلال چه تاثیری بر آینده او خواهد داشت یا چطور میتواند از پس مدرسه بربیاید؟ شاید نگران این باشید که به خاطر این مشکل به فرزندتان برچسب «کند ذهن» بزنند یا آنها را در مدارس استثنائی اسمنویسی کنند.
- آکادمی به پشتوانهی تجربهی آموزش و توسعهی نیروی انسانی همراهاول میکوشد نیازهای آموزشی عمومی، تخصصی و شکاف میان تحصیلات آکادمیک و فضای کار را پوشش دهد.
- همه فراگیران باید بدانند که با گذراندن یک دوره آموزشی وقت تلف نمیکنند.
- با ما همراه باشید تا درباره مشکلات تحصیلی جوانان و راه حل های رفع آن بیشتر صحبت کنیم.
- این کار نهتنها به تلاش جسمی ، بلکه به قدرت روحی نیز نیاز دارد.نکتهای که امروز یاد گرفتید تعادل بین خوبی و چالش ها است.
اگر یکی از فعالیتهای مغزی به درستی صورت نگیرد، یادگیری مختل خواهد شد. برای مثال در ریاضی، ترتیبگذاری (توانایی ترتیب دادن به اشیاء) در یادگیری شمارش اعداد و جدول ضرب و همینطور برای یادگیری الفبا یا ماههای سال اهمیت دارد. گاهی اوقات چند متخصص در قالب یک تیم سعی میکنند به تشخیص درست دست یابند.
از بین بردن اضطراب جدایی در دانش آموزان ابتدایی با چند تکنیک موثر
با توجه به اینکه حدود 5-15 درصد از کودکان در سنین مدرسه با نوعی از این اختلالات مواجه هستند، شناسایی، ارزیابی و درمان مؤثر آنها از اهمیت ویژهای برخوردار است. پدیده جهانی شدن بر آموزش و پرورش نیز تأثیرگذار شده و یکی از ابعاد آن، مسئله جابهجایی استاد، دانشجو و دانش در سراسر جهان است. از اینرو، تصادفی نیست که تدریس زبان خارجی با افزایش نیاز کشورها به ارتباط جهانی فزونی یافته و تدریس آن به سراسر دوره راهنمایی و دوره متوسطه (و در بسیاری از کشورها به ابتدایی) تسریع یافته است. بعضی از دانش آموزان نمیتوانند ارتباط درستی با معلمان خود برقرار کنند.
۷+۱۳ روش برای غلبه بر چالشهای زندگی
در هم تنیدگی اقتصادهای جهان، تسلط سازمانهای فراملی بر آنها، شتاب فزاینده تحولات، راه را برای فعالیت شبکه های فراملی در همه عصرها فراهم کرده است. امروزه دیگر هویت انسانها تحت تأثیر یک جامعه و یا یک ساختار اجتماعی ثابت قرار ندارد، بلکه از یک هویت اجتماعی در عرصه بین المللی نیز متأثر می شود. بسیاری از نویسندگان ویژگی های اصلی جهانی شدن را در مفاهیمی چون ظهور دهکده الکترونیک جهانی، انقلاب اطلاعاتی، فشردگی زمان و مکان، گسترش جهانی آگاهی، کم رنگ شدن مرزهای جغرافیایی و ظهور عصر سیبرنتیک خلاصه کرده اند. در سامانه آموزش مجازی رایسا فضایی طراحی شده است که دانش پذیران می توانند در آن مستقیم با مشاوره خود بصورت آنلاین و دو طرفه در ارتباط باشند.
دلیل اول این است که معیارهای ارزیابی در دانشگاه نسبت به مدرسه کاملا متفاوت است و به نحوه سختگیرانه تری اعمال می شود.دلیل دوم مربوط به نحوه یادگیری افراد است. یکی از مشکلات تحصیلی جوانان که معمولا در سال اول دانشگاه خود را بیشتر نشان می دهد، احساس سردرگمی برای رسیدگی به امور تحصیلی و در برخی موارد امور مسکن است. در این برهه ناگهان حجم دروس چند برابر می شود، روش تدریس تغییر می کند و گذراندن امتحانات به راحتی دوره دبیرستان نخواهد بود.