موانع یادگیری کدامند؟ + راه‌های غلبه بر آن‌ها هوش برتر | 9theducation

موانع یادگیری کدامند؟ + راه‌های غلبه بر آن‌ها هوش برتر | 9theducation

برای دستیابی به یافته‌ها، روش پدیدارشناسی (مصاحبه نیمه ساختار‌یافته) استفاده شد. در این مطالعه 25 معلم ابتدایی و 25 نفر والدین در شهر اردبیل و 14متخصص در سراسر کشور با روش نمونه‌گیری هدفمند و با معیار اشباع نظری انتخاب گردید. یافته‌ها نشان داد که معلمان، در دوران کرونا برای ارزشیابی از روش‌های مختلف استفاده و همچنین با مشکلات متعدد مواجه بودند که برای غلبه بر آنها پیشنهاداتی ارائه شد. والدین نیز ضمن ابراز نظر خود درباره نحوه ارزشیابی معلمان، برای حل چالش‌ها، راهکارهایی ارائه دادند. بنابراین بر دست اندرکاران لازم است تا با بهرمندی از پیشنهادات والدین، معلمان و به ویژه متخصصان در جهت شناسایی چالش‌های موجود در امر ارزشیابی شاگردان در عصر کرونا به منظور غلبه بر آنها گام های جدی بردارند. … بچه‌ها در مدرسه و کلاس درس، هر روز باید خودشان را با برنامه‌‌‌ی درسی و تکالیف معلمان سازگار کنند.

  • تمرکزکردن برای یک دانش‌آموز مضطرب سخت است زیرا نمی‌تواند افکار نگران‌کننده را از ذهنش خارج کند.
  • یک کودک دیگر هم ممکن است در فهمِ حرف‌ها یا مکالمات دیگران مشکل داشته باشد.
  • و سعی کنید رفتارهای نامناسب خفیف را در صورتی که غیرعمدی است و باعث حواس پرتی دانش آموزان دیگر یا اختلال در درس نمی شود، نادیده بگیرید.
  • وقتی تکالیف زیاد باشد و دانش‌آموز قادر به انجام به‌موقع همه‌ی آن‌ها نباشد، دچار استرس می‌شود.
  • گاهی اضطراب، افسردگی، اتفاقات استرس‌زا، ترومای عاطفی و سایر شرایط موثر بر تمرکز کودک باعث می‌‌شوند که یادگیری به یک چالش بزرگ تبدیل شود.
  10 استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان | 9theducation

با این وجود، می‌توان نگرانی‌ها و سو برداشت‌هایی که توسط یادگیرندگان بروز می‌کند را در همان اوایل کار شناسایی و رفع کرد. روش دیگر برای پرداختن به این احساس که وضعیت بد هرگز پایان نخواهد یافت ، فکر کردن در مورد موقعیت‌های مشابهی است که درگذشته پشت سر گذاشته‌اید و با موفقیت بر آن‌ها غلبه کرده‌اید. اگر به‌اندازه کافی فکر کنید ، تقریباً هر بار می‌توانید یک سابقه و یک خاطره در این باره  پیدا کنید. با تصدیق و تأیید ساده که راه حل برای آن وجود دارد ، نیمی از نگرانی شمارا ریشه‌کن خواهد شد که مشخص می­شود اصلاً چالشی وجود نداشته است. این عادت را در خود ایجاد کنید که هرگز اجازه ندهید منفی گرایی بر ذهن شما غالب شود. نه ، نباید خود را حتی مجبور به مثبت گویی کنید اما حداقل سعی کنید انرژی منفی خود را بر روی چالش واقعی متمرکز کنید.

تعریف مفهوم جهانی‌شدن

یکی دیگر از اشکال جهانی‌شدن می‌تواند به صورت ملحق شدن به یک سیستم آموزشی بین‌المللی باشد که در آن مدارس کشورهای مختلف دنیا می‌توانند از یک برنامة آموزشی هماهنگ برخوردار باشند. مانند مؤسسة IBO[5] که بیش از هزار مدرسة ابتدایی و راهنمایی را در سراسر دنیا پوشش می‌دهد. مجموعه‌ای از این مدارس که شامل 400 مدرسه دولتی است، مشترکاً معتقدند که این امر یعنی تبدیل برنامه‌های آموزشی ملی به برنامه‌های بین‌المللی باعث غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی کشورشان شده است. (Walker, 2000) با این وجود بسیاری از کشورها چندان تمایلی به وارد ساختن آموزش و پرورش خود در حیطه جهانی ندارند؛ چرا که آن را ابزاری برای اعمال سیاست‌های ملی و قومی خود نمی‌دانند. چالش­های جهانی آموزش و پرورش در قرن بیست­ویکم را می­توان ناشی از دیدگاه­های نو به کارکردهای آموزشی و پرورشی دانست.

  تاثیر محیط آموزشی بر یادگیری دانش آموزان دبستان غیر دولتی پیشرو | 9theducation

اصول انتخاب بهترین روانشناس کودک

بااین‌حال ، هر انسانی برای بقای خود در بین این دونقطه به دیگران وابسته است. کاملاً طبیعی است که انتظار داشته باشید از یک فرد که  تنش عاطفی یا جسمی مانند شما را تجربه کرده است، کمک بخواهد. به همین ترتیب چالشی که قبلاً بر آن غلبه کرده‌اید را به ذهن خود بسپارید.

تحقیقات آتی می‌تواند به یافتن روش‌های درمانی جدیدی منتهی شود که به جای اتکایِ صرف به راهبردهای جبرانی برای خنثی کردن این ضعف‌ها، راهی برای درمان علت اصلی اختلالات پیدا کنند. در همین راستا، مغز نیز تحت شرایط مناسب یادگیری می‌تواند با تشکیل مجدد ارتباطات سلول‌های مغزی، خود را از نو سازماندهی کند. ادراک بینایی می‌تواند بر مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف، خواندن و درک متن، و ریاضی اثر بگذارد. متخصصان از کاری که چشم انجام می‌دهد به عنوان «پردازش دیداری» یاد می‌کنند.