نقش استفاده از تکنولوژی در یادگیری آینده آموزش با تکنولوژی مجتمع آموزشی کیان | 9theducation
به عنوان مثال، میتوان از سنسورها برای جمعآوری دادههای مربوط به حضور و غیاب دانشآموزان، دما و رطوبت محیط آموزشی و … استفاده کرد. به لطف فناوری، در دوران همه گیری کرونا، آموزش دیگر محدود به دیوارهای کلاس درس شما نیست و می توانید در هر زمان و مکان به آموزش دانش آموزان بپردازید. در همه آموزشگاهها کارکنان آموزشی باید به فناوری لازم دسترسی داشته باشند.
- دانش آموزان به جای حفظ کردن و به خاطر سپردن مطالب، با انجام و از طریق تفکر، مطالب درسی را فرا میگیرند.
- رشد و گسترش فناوري اطلاعات و ارتباطات(ICT) در جامعه امروز به حدي سرعت گرفته است كه ميزان توجه به آنرا بعنوان مهمترين شاخص توسعهيافتگي براي كشورهاي در حال توسعه در نظر گرفتهاند ، و معتقدند كه عصر حاضر ، دنياي متفاوتي خواهد بود كه راهبري آنرا فناوري اطلاعات برعهده خواهد داشت .
- آموزش و پرورش نقش ویژهای در آموزش و تمرین این مشارکت در میان کودکان دارد.
در برخی موارد در فهم مفاهیم موجود در دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات دچار مشکل می شویم چون ما هنوز به اطلاعات نگاه امنیتی داریم و تا زمانی که به انتشار اطلاعات و دسترسی همگانی به آن به عنوان مساله امنیتی نگاه کنیم با مشکل روبرو هستیم. با ایجاد دوره های آموزشی به عنوان مطرح کردن فواید بومی سازی فرهنگ I.T برای مسئولین و دست اندر کاران آموزش بسیاری از مشکلات آموزشی پژوهشی حل میشود و به نیازهای واقعی فراگیران پاسخ داده میشود. سايتهای اطلاع رسانی دنيای کامپيوتر و ارتباطات اين مطلب را عنوان کردند.با معاون وزير آموزش و پرورش مصاحبه ای انجام شده .ايشان گفته اند از آنجايی که آموزش و پرورش سطح وسيعی از ميزان آموزش کشور را بر عهده دارد از حياتی ترين نقاط کشور است که بايد اين فناوری در آن اجرا شود. او زير ساختهای مخابراتی و توانمنديهای نيروی انسانی را دو عامل مهم و تاثیر گذار بر این طرح می دانست.
دنیای بی نهایت امکانات با خرید سرور…
7- عدم رغبت وتمایل معلمان به کاربرد واستفاده ازوسایل کمک آموزشی در جریان تدریس . از جمله دیگر فناوریهای قابل استفاده در این حوزه، میتوان به اینترنت اشیاء، تحلیل دادهها اشاره کرد. اینترنت اشیاء به دانشآموزان و استادان این امکان را میدهد تا با استفاده از دستگاههای متصل به اینترنت، مانند سنسورها، دادههای مربوط به محیط آموزشی را جمعآوری کنند و از این دادهها برای یادگیری بهینهتر استفاده کنند.
تعریف مفهوم جهانیشدن
یادگیری مشارکتی یک رویکرد یادگیری مبتنی بر گروه است که در آن دانش آموزان به طور هماهنگ برای دستیابی به یک هدف یادگیری یا تکمیل یک تکلیف یدگیری به صورت متقابل فعالیت می کنند. با پیشرفت های اخیر در فن آوری گوشی های هوشمند، توانایی پردازش و قابلیت ذخیره سازی تلفن های همراه، توسعه پیشرفته و استفاده از برنامه ها امکان پذیر شده است. بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار و متخصصان آموزش و پرورش، برنامه های گوشی های هوشمند و تبلت ها را به عنوان وسیله ای برای یادگیری مشارکتی مورد بررسی قرار داده اند. رباتیک نیز به عنوان یکی از فناوری هایی که در حوزه آموزش و یادگیری مورد استفاده قرار می گیرد، شناخته شده است.
مشارکت فعال دانشآموزان
گسترش اقتصاد دانشمحور، انعطافپذیری، تأثیر کارگران بر مشاغل خود، جریان چند مهارتی، افزایش سطح مهارت و دانش کارگران، نابرابری درآمدها، گسترش تقاضا برای آموزش عالی و مانند آن از ویژگیهای جهانی شدن است. در چنین فضایی، کشورهای در حال توسعه برای افزایش و گسترش آموزش و تربیت نیروی کار ماهر تحت فشار قرار دارند. تجهیز کشورها به نیروی کار ماهر موجب جذب سرمایههای خارجی میشود که در اقتصاد جهانی نقش تعیینکنندهای دارد. چنین رویکردی باعث میشود تا دولتها بودجههای آموزش و پرورش را کاهش داده و به دنبال راهها و منابع دیگر تأمین مالی آن باشند. چنین رویهای ممکن است دولتها را در سیاستگذاری برای بهبود و توسعه آموزش و مهارت در اقتصاد نوین جهانی با مشکل مواجه سازد. با توجه به مطالعات متعدد اخیر، آمارها نشان میدهد که ادراک و نگرش معلمان نقش اساسی در موفقیت یا شکست پروژههای فناوری ایفا میکند.