کتاب نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش اثر میرعبدالحسین نقیب زاده آژانس کتاب

کتاب نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش اثر میرعبدالحسین نقیب زاده آژانس کتاب

اجازه ی ساختمان نباید داد، ترافیک را باید قلع و قمع کرد ولی ضرورت ها را در نظر نمی گیریم. اما در بعضی از این یوتوپیا که گفتم این مرحله ی تکنولوژی اطلاعات هم آمده و به آن اشاره ای شده است. این کارها را دانشمندان نکرده اند، نه اینکه هیچکدام از دانشمندان در این وادی نبوده اند، مثلاً گالیله یکی از آنهاست، اما این کارها را شاعران کرده اند. دیکشنری تخصصی برساد برای استفاده دانشجویان، پژوهشگران و استادان رشته های مختلف طراحی شده است. استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.

  • به طور کلی منظور از انتقال فرهنگ ، پاسداری و بزرگداشت سنت ها و ارزش هاست .
  • اما اگر در مقطع آموزش عالی تحصیل نمی‌کنید، ولی به مطالعه درباره‌ی مکاتب تربیتی علاقه دارید نیز می‌توانید از کتاب اصول و فلسفه آموزش و پرورش کمک بگیرید.
  • استفاده از خدمات دیکشنری تخصصی برساد کاملا رایگان است.
  • به رغم گذشت هفت دهه از فعالیت در زمینه آموزش بزرگسالان و تاسیس چندین سازمان رسمی و غیر رسمی، نه تنها فلسفه جامعی برای آموزش بزرگسالان تدوین نشده است، بلکه حتی تلاش چشمگیری هم برای معرفی فلسفه های آموزشی مطرح در آموزش بزرگسالان صرف نشده است.
  • “علی اکبر شعاری نژاد” این اثر را در ده فصل تدوین نموده است که در آن ارتباط انسان با تمدن، فلسفه و تربیت را بررسی می کند و آموزش و پرورش را از جهت مبانی و فلسفه های معروف آن مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.
  فلسفه آموزش و پرورش مؤسسه انتشارات امیرکبیر

ایده‌های دموکراسی و اصلاح اجتماعی پیوسته در نوشته‌های دیویی پیرامون آموزش مطرح می‌شوند. او استدلال قوی برای اهمیت آموزش نه فقط به عنوان فضایی برای کسب دانش موضوعی، بلکه به عنوان فضایی برای یادگیری زندگی ارائه می‌کند. از این دیدگاه، هدف آموزش نباید صرفاً کسب یک سری مهارت‌های از پیش تعیین شده، که باید تحقق کامل قابلیت‌های فرد و کسب توانایی برای استفاده از آن مهارت‌ها برای منفعت جمعی باشد. یکی از معروفترین فیلسوفان امریکایی قرن بیستم و از پیشتازان پراگماتیسم است که آرای انقلابی اش در باب سرشت فلسفه، آموزش ، جامعه و سیاست حرف و حدیث های فراوانی را به وجود آورده اند. نگاه دیویی به فلسفه از تلقی متعارف فاصله داشت و به نظر وی فلسفه باید به عنوان روشی برای آموزش مردم سالاری و مسایل زندگی قلمداد شود. در این مقاله این نگاه به فلسفه با تکیه بر زندگی فکری دیویی بسط مییابد.

مشکلات موجود در اهداف آموزشی

پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهستی با همکاری انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، ششمین همایش فلسفه آموزش عالی را روزهای 12 و 13 آبان 94 در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه برگزار می نماید. نگاهی تازه به موضوع آموزش و پرورش، کمک به پیدایش درک درستی از مسائل تربیتی در جامعه و ارائه مطالبی جامع در این حوزه از نقاط قوت کتاب فلسفۀ آموزش و پرورش شعاری نژاد است. بالاخره ، باید افزود که پرورش یافتگان نظام های آموزشی ، با تبدیل شدن به منتقدین نظام ها و نهادهای رسمی ، به حرکت های فکری و سیاسی پرداخته ، در تغییرات اجتماعی موثر واقع می شوند . آنچه بویژه مورد توجه کشورهاست ، این است که آموزش و پرورش بتواند تعادلی بین ثبات و تغییر ایجاد کند ، یعنی ضمن بازآفرینی فرهنگی موجبات تغییرات متناسب با شرایط و نیازهای جامعه را بوجود آورد . بدین ترتیب آموزش و پرورش نقش مهمی در گزینش و تخصیص افراد به مقامات و مشاغل اجتماعی ایفا می کند .

  چگونه قدرت تفکر خود را بالا ببریم؟ مکتوب-مجله علمی مکتب‌خونه | 9theducation

مطالعات بنیادین علم و فناوری

پس از گذراندن این دوره، دید کلی و جامع نسبت به اساسی­‌ترین مسائل مطرح در نگرش ‌های مختلف فلسفه اسلامی و اهمیت و کارکرد آن‌ها خواهید داشت. همچنین این آموزش مناسب دانشجویان رشته های آکادمیک فلسفه، حکمت اسلامی، فلسفه اسلامی، فلسفه غرب، الهیات، ادیان و عرفان و سایر رشته های مشابه در مقاطع مختلف، به ویژه مقطع کارشناسی، خواهد بود. کتاب نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش نوشته میرعبدالحسین نقیب زاده از انتشارات فن آوران توسط فروشگاه اینترنتی آژانس کتاب قابل تهیه می باشد. روان‌آموز فعالیت خود را در سال 1391 در عرصه‌ی کنکور ارشد و دکتری روانشناسی آغاز کرد. ‘فلسفه آموزش و پرورش از دیدگاه جان هنری نیومن’, مجله روان شناسی و علوم تربیتی, 5(2), pp. -.

ارزش شناسي پندار گرايان
پندار گرايان معتقدند که ارزش ها در ذات خود ابدي ,مطلق ,و تغيير ناپذير ند آنها
ابراز مي دارند, آنچه تغيير مي کند و در جائي خوب ودر جائي بد دانسته مي شود,
ارزشها نيستند بلکه ارزش گذاري ها هستند واين منحصر حوزه ارزشها هم نيست. پندار گرايان روشهاي تدريس را مستقل از موقعيت آموزشي و حتي مستقل از موضوع تدريس
مورد توجه قرار مي دهند. شخص درک کننده (مُدرِک )را با موضوع درک شونده (مُدرَک ) يکي تلقي مي کنند. با وجود اشکالات بالا که برنظرات تربيتي پندار گرايان وارد است,مي توان آراي آنها
را در مورد تربيت اخلاقي پذيرفت. اين اصل ، در علوم ديگر اثبات و در تعليم و تربيت ، به کار گرفته مي شود .