یادگیری چیست؟ سبکها، چالشها و روشهای بهبود مهارت یادگیری کاربوم | 9theducation
سفارشیسازی یادگیری برای دانشآموزان میتواند ویژگیهای مختلفی را به دنبال داشته باشد، اما در نهایت هدف این است که کشف کنیم که زبانآموزان ممکن است به پشتیبانی نیاز داشته باشند و در کجا برتری دارند. با شخصیسازی مواد آموزشی یا ارزیابیها، میتوانید استعدادهای منحصربهفرد دانشآموزان و زمینههایی را که آنها را به چالش میکشد، به گونهای که الهامبخش اشتیاق مداوم در مورد یادگیری باشد، در خود جای دهید. محیط یادگیری یک اصطلاح فراگیر برای زمینه ها، فرهنگ ها و مکان های فیزیکی مختلف است که دانش آموزان در آن یاد می گیرند. دانش آموزان به روش های مختلف در زمینه های بسیار متفاوت یاد می گیرند و هدف یک محیط یادگیری سازنده ایجاد محیطی است که توانایی های دانش آموزان را برای یادگیری افزایش می دهد. در حالی که برخی از دانش آموزان ممکن است در یک محیط سنتی “کلاس درس” به بهترین شکل یاد بگیرند، برخی دیگر از یادگیری در محیط های دیگر، از جمله محیط های بیرونی و سایر مکان های خارج از مدرسه سود می برند.
- حضور عامل آموزشی میتواند به شرکتکننده در محیط یادگیری این پیغام را بدهد که کسی در محیط حضور دارد.
- در جریان تدریس ، معلم باید در حد امکان ، ابتدا مطالب درسی را به صورت کل مطرح کند و ارتباط اجزا با کل را مشخص سازد و پس از آن به بررسی و تحلیل اجزا بپردازد.
- دبستان پیشرو مدرسهای تخصصی در زمینه آموزش و تعلیم نسلی متفاوت برای بهبود آیندهی کشور ایران میباشد.
- یادگیرندگان کنجکاو ممکن است بیشتر با متون و مطالب تعامل معناداری داشته باشند و بیشتر با همسالان خود درگیر شوند.
- – فراهم کردن فرصتهای تعاملی بین شرکتکنندگان، مثل انجام پروژهها گروهی یا بحثهای گروهی، میتواند به فرایند یادگیری افزوده شود.
با توجه به این نکات، انتخاب پلتفرم آموزشی مناسب میتواند به ارتقاء تجربه یادگیری شرکتکنندگان و موفقیت برنامه آموزشی شما کمک کند. از قدمهای اولیه برای بهبود مهارتهای یادگیری برآورد درست از خود و تعیین حیطههایی است که باید بهبود یابند. میتوانید در یک زمان روی یک نقطه ضعف متمرکز شوید یا بر روی ترکیبی از یک یا چند مهارت فعالیت کنید. پذیرش ضعف در این حیطهها باعث ایجاد ذهنیت بهتری نسبت به تاثیر آنها در زندگی روزمره و شغلی ایجاد میکند. مهارتهای یادگیری عادتهای رفتاریای هستند که در طول زندگی بر اساس آنها افراد کارهای خود را به اتمام رسانده و با دیگران ارتباط برقرار میکنند.
مکان مشخص برای مطالعه
– امکان برگزاری جلسات آنلاین زنده برای ارتباط مستقیم بین شرکتکنندگان و اساتید یا مدرسان. – پلتفرم باید ابزارها و گزارشهایی فراهم کند که به شما کمک کنند پیشرفت شرکتکنندگان را ارزیابی کرده و اثربخشی دورهها را اندازهگیری کنید. – پلتفرم باید قابلیت پشتیبانی از محتوای چندرسانهای را داشته باشد، از جمله ویدئوها، تصاویر، نمودارها و سایر ابزارهای تعاملی. – انتخاب محتوایی که تعاملات بیشتری دارد، مانند فعالیتهای عملی، تمرینات گروهی و آزمونهای تعاملی. – هدفها باید با مدت زمان مشخصی که برای یادگیری در نظر گرفتهاید، همخوانی داشته باشند.
پلتفرم آموزشی:
آنها را تشویق و از آنها حمایت کنید و به آنها یادآوری کنید که استراحت بخشی ضروری از سفر تحصیلی آنها است. به آنها بگویید که نیازهای آنها را درک میکنید و به حمایت از آنها در طول تحصیل ادامه خواهید داد. ایجاد انگیزه در دانشآموزان تنبل ممکن است دشوار باشد، زیرا ممکن است از محرکهای بیرونی مانند جوایز یا تمجید انگیزه نگیرند. برخی از دانشآموزان ممکن است به اشکال ظریفتری از انگیزه نیاز داشته باشند، مانند تشویق آنها به اینکه تنبلی خود را یک فرصت ببینند نه یک ضعف.
یکی دیگر از مزایای کلاس درس معکوس این است که فرصت هایی برای تجارب یادگیری فعال تر و مشارکتی ایجاد می کند. زمان کلاس را می توان به فعالیت های حل مسئله، بحث های گروهی و یادگیری مبتنی بر پروژه اختصاص داد و به دانش آموزان اجازه می دهد با هم کار کنند و در یادگیری عملی شرکت کنند که درک آنها را از مطالب عمیق تر می کند. یکی از مزایای کلیدی این نوع روش تدریس این است که دانشآموزان را قادر میسازد تا با سرعت خودشان کار کنند و روی مناطقی تمرکز کنند که ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. از آنجایی که دانشآموزان سخنرانیها را در خانه تماشا میکنند، میتوانند ویدیو را متوقف کنند یا به عقب برگردانند تا مفاهیم و ایدهها را در صورت نیاز مرور کنند. این می تواند به ویژه برای دانش آموزانی که با یادگیری سنتی مبتنی بر سخنرانی مبارزه می کنند مفید باشد. یکی از مزیت های اصلی یادگیری اعزامی این است که به ایجاد حس اجتماع و کار گروهی در بین دانش آموزان کمک می کند.