یادگیری چیست؟ سبکها، چالشها و روشهای بهبود مهارت یادگیری کاربوم | 9theducation
زبان آموزان کلامی ممکن است ترجیحی برای خواندن و نوشتن، بازی های کلمه ای و شعر داشته باشند. زبان آموزان کلامی معانی دسته وسیعی از کلمات را می دانند، می توانند به طور موثر از آنها استفاده کنند و فعالانه به دنبال کلمات جدید برای افزودن به واژگان خود باشند. یادگیرندگان بصری معمولاً به آسانی حواسشان پرت نمی شود، مانند ابله و برنامه ریزی. یادگیرندگان شنیداری اطلاعات را زمانی که با صدای بلند گفته می شود، مانند یک محیط سخنرانی یا ارائه شفاهی، به بهترین وجه پردازش می کنند.
- در این برنامه بیش از یک نفر میتواند مطالب را بنویسد یا تغییر دهد به همین علت برای بارش فکری نیز کاربرد دارد.
- به طور کلی، بسیاری از افراد دارای سبک یادگیری اجتماعی، برونگرا هستند و در برقراری ارتباط با دیگران مهارت دارند.
- در ادامه روشهایی آمده است که با کمک آنها همزمان با کار، درس بخوانید و زمانتان را طوری مدیریت کنید که از همسالانتان جلوتر باشید یا عقبافتادگیهای گذشته را جبران کنید.
- مجموعه گسترده و متنوعی از فایلهای صوتی رایگان در رادیو متمم ارائه شده که میتوانید هر یک از آنها را دانلود کرده و گوش دهید.
- هدف اصلی ادتک ساده کردن فرآیند یادگیری، تسهیل یادگیری فراگیر و کارآمدتر کردن سیستمهای آموزشی است.
مسلما یادآوری غیرفعال بخش ضروری یادگیری است اما اگر میخواهید مطالب را به خوبی حفظ کنید و تا مدتها در ذهن داشته باشید باید یادآوری فعال را تمرین کنید. استفاده از کلمات اختصاری برای کسانی که در حال یادگیری هستند مخصوصا دانشآموزان بسیار کارآمد است. اگر میخواهید نام آنها را به خاطر بسپارید اول اسم همه آنها را کنار هم بگذارید و تبدیل به یک کلمه واحد کنید. این کار باعث میشود که در زمان پاسخگویی با گفتن ابتدای اسم این افراد کل اسمشان را به یاد بیاورید. بنابراین در مواقعی که نیاز به رعایت ترتیب اسامی نیست با جابهجایی حروف اول، کلمهای بامعنا تشکیل دهید. حال اگر این تکرارها در فواصل زمانی درستی انجام شوند پس از فراگیری، اطلاعات موجود بهسرعت به حافظه درازمدت انتقال مییابند.
چرا یادگیری فعال مهم است؟
در این راستا باید زمان یادگیری مطالب را تخمین بزنید و مطابق با این تخمین، آنها را در برنامه روزانه خود قرار دهید. اگر بین موضوعی که اکنون یاد گرفتهای با موضوعی که پیشتر آموختید ارتباطی ایجاد کنید راحتتر میتوانید آن را به خاطر بسپارید. بسیاری از مطالب درسی مدرسه از این تکنیک کمک میگیرند تا مراحل درک و آموزش دانشآموزان سریعتر صورت بگیرد. به طور مثال در درس ریاضی وقتی دانشآموز درک درستی از مبحث اتحاد داشته باشد در مشتقگیری مراحل را بهتر میآموزید. محققان بر این عقیده هستند که این تکنیک از تمامی تکنیکها کارآمدتر است و دانشآموزانی که از این روش مطالعه دروس حفظی استفاده میکنند غالبا پیشرفتی چشمگیر در این زمینه خواهند داشت. روش تمرین بازیابی به چند طریق کار میکند که در ادامه به آنها میپردازیم.
سیستم های پاسخگویی کلاس درس – استراتژی های مدیریت کلاس درس
به یک گروه علمی برای فعالیتهای بعد از مدرسه بپیوندید یا عادتهای یادگیری جدیدی در خود ایجاد کنید. برای افزایش مهارت کار با کامپیوتر، خودتان با آن سروکله بزنید تا چیزهای جدیدی یاد بگیرید. با سلام
در روش یادآوری فعال، بعد از انتخاب موضوع مورد نظر، تعدادی سوال پیرامون آن موضوع پیدا یا طرح میکنیم تا با خود موضوع و کلمات کلیدی آن آشنایی پیدا کنیم. در ادامه، سعی میکنیم به طور مداوم با استفاده از این سوالات از خودمان آزمون بگیریم. به کمک نرمافزاری مثل اکسل یا نرمافزارهای مشابه، نحوه پاسخ به این سوال را با کدهای رنگی مشخص میکنیم.
استراتژی های مدیریت کلاس
در میان این عوامل، اعتقاد به تحصیل، از خودگذشتگی برای تدریس و انگیزهها از اهمیت بیشتری برخوردار است. برخلاف مربیان خلاق، مربیان سنتی دانشآموزان را از منظر اخلاقی مشاهده میکنند و سلسله مراتب و اقتدار را در کلاس برجسته میسازند. افزایش ارتباطات در فضای همکاری ممکن است نیاز به تجدید ساختار سازمانی مدرسه داشته باشد، تغییر از یک ساختار سلسله مراتبی به یک ساختار مسطح مورد نظر است که در آن به جای رتبه، بر کار گروهی تأکید شده است. با این حال، برای شکوفا شدن خلاقیت به بیش از الهامات دوران کودکی نیاز است.