۱۳ استراتژی بازاریابی کاربردی برای رشد کسبوکارها یکتانت | 9theducation
در غیر این صورت، مشتریان بالقوه شما ممکنه خیلی راحت و بدون ارائه ایمیل و اطلاعات خودشون، به این محتوا دسترسی پیدا کنن. وقتی از بازاریابی محتوا صحبت می کنیم، خوبه بدونیم که هیچ محتوای اشتباهی وجود نداره. به همین دلیل، هر قسمت از محتوا باید با خوانندگان شما مرتبط باشه و یک فراخوان واضح برای اقدام (Call to Action) رو شامل بشه. بازاریابی محتوا هم بخشی از تولید محتوا و هم تا حدی پروموشن (تبلیغ) محتوا رو شامل می شه.
- یک برنامه وفاداری مشتری می تواند به خاطر وفاداری مداوم به مشتریان پاداش دهد.
- مثال زیر نقاشی است که Chewy از حیوان خانگی مشتری سفارش داده است – ایده های دیگر را می توان با نامه های تشکر از شما یا نمونه های رایگان محصولات جدید نوشت.
- این استراتژیها میتوانند ایدههای جدیدی را برای حفظ مشتریان به شما بدهند، اما درمان نیستند.
- اقدامات و فرایندهای دستی برای همگام شدن با خواستههای پرشتاب مشتریان شما، نتیجهای ندارد و نمیتواند از سرعت خواستههایشان بکاهد.
اگر آنها تناقضی میان پیام برند شما و عملکرد آن حس کنند، فورا آن را تشخیص میدهند. در این مقاله از ایوسی، ۱۰ استراتژی بازاریابی مختلف را مورد بحث قرار می دهیم که می تواند به شما در جذب مشتریان جدید و حفظ وفاداری آنها کمک کند. ارائه خدمات مشتریان خوب، یک استراتژی حفظ مشتری فوقالعاده است که تاثیر زیادی در موفقیت کسبوکار در نگهداشت مشتریان دارد.
در تماس با مشتری باشید
پس از دانستن دلایل عدم خرید مجدد مشتریان، میتوانید با بهبود خدمات و رفع نواقص موجود، از ریزش مشتریان جلوگیری کنید. بنابراین همیشه از یک ابزار بازخورد مشتری برای پیگیری فرایندهای خرید مشتریان خود استفاده کنید تا بتوانید در اسرع وقت مشکلان موجود را شناسایی و از ترک مشتریان جلوگیری کنید. اعداد و ارقام دروغ نمیگویند؛ بخش وسیعی از بازگشت سرمایه شما از طریق حفظ و نگهداشت مشتریان اتفاق میافتد. داشتن ویژگی چت یک راه عالی برای پاسخگویی به سوالات مشتریان و یا حل مشکلات فوری است. ممکن است مشتریان از چت برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ، عیب یابی محصول یا پرسیدن سوال در مورد زمان تحویل استفاده کنند. بازاریابی به شاخههای گوناگونی مانند بازاریابی محتوایی، بازاریابی ایمیلی و… تقسیم میشود.
چه زمانی از کمپین های حفظ مشتری استفاده کنیم؟
شما می تونین برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای کسب و کار خودتون و ایجاد محتوای قدرتمند که مشتریان بالقوه جدید رو جذب می کنه از ابزارهایی مثل SEMRush و Ahrefs استفاده کنین. هدف از این کار پیدا کردن روشی تکرار پذیر و روشمند برای جذب مشتریان به کسب و کار شماست. با اینکه می تونین منتظر بمونین تا مشتریان به طور طبیعی به سراغ شما بیان، اما اینطوری نمی شه تضمین کرد که بتونین در طول زمان سود خودتون رو افزایش بدین یا حتی حفظ کنین. در این راهنمای جامع، اصول اولیه جذب مشتری، نحوه کاهش هزینه جذب مشتریان جدید و نحوه بهره مندی از مشتریان وفادار خودتون رو یاد می گیرین. در پایان، می تونین یک استراتژی جذب مشتری کاملا چابک رو بسازین که در ترندهای دائما در حال تغییر، همیشه موثر ظاهر بشه.
باید بسته به نوع فعالیتهای خود راهی برای این منظور پیدا کنید تا اولین قدم مهم در مسیر پیشرفت را بردارید. شما برای اینکه در بین دهها، صدها و شاید هزاران رقیبی که در زمینه کاری شما فعالیت میکنند دیده و شناخته شوید، باید از یک حرکت پرقدرت استفاده کنید و روشی که مثال زدیم بدون شک یکی از همین روشها است. فرقی نمیکند که کسبوکار شما از چه نوعی است و نحوه ارتباط شما در آن با مخاطب به شکلی است.