10 استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان ایوسی | 9theducation

10 استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان ایوسی | 9theducation

این شرکت اولین سامانهٔ تاکسی اینترنتی در ایران است و همین ویژگی خاص را به تصویر برندش گره زد و آن را در ذهن مشتری‌ها جا انداخت و توانست بخش بزرگی از بازار را زیر سلطهٔ خود درآورد. تکنیک‌های ساده‌ و کم‌هزینه‌ای مثل ارسال پیامک و پوش نوتیفیکیشن، می‌تواند در پیاده‌سازی این استراتژی کمک‌کننده باشد. هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما می‌فرستیم. به زبان ساده‌تر، مجموعه‌ای از همهٔ چیز‌هایی است که آدم‌ها شما را با آن می‌شناسند؛ از لوگو و اسم شرکت گرفته تا نحوهٔ ارتباط و تعامل‌تان با مشتری. طبق آمار CoSchedule، کسب‌وکارهایی که از یک استراتژی مؤثر و مستند استفاده کرده‌اند، ۳۱۳ درصد بیشتر احتمال دارد موفقیت خود را گزارش دهند. از سال‌ها قبل و شاید بتوان گفت از قرن‌ها پیش، همیشه رابطه مشتری و تجارت‌ها حساسیت خاصی داشته است.

  • رسانه های اجتماعی راه های جذاب زیادی برای ارتباط با مشتریان ارائه می دهد.
  • بنابراین همه کسب‌وکارها باید برای تبلیغات کارآمد و خلاقانه هزینه کنند و البته در بیشتر اوقات، استفاده صحیح از تبلیغات کارآمد بازگشت هزینه‌ها را به دنبال خواهد داشت.
  • راهنمای انتخاب بهترین هدایای تبلیغاتی به شما برای قدردانی از این بخش از مشتریان، کمک خواهد کرد.
  • برای مثال اگر مدت اشتراک مشتری به پایان رسیده است، می‌توانید ایمیلی برای او ارسال کنید و از این طریق به او اطلاع دهید برای تمدید حساب اشتراک خود اقدام کند.
  آموزش طراحی سایت سئو برنامه نویسی- آموزشگاه دارکوب

در حالت مطلوب، برنامه‌های حفظ مشتری برای ایجاد یک تجربه مشتری که وفاداری و احساسات مثبت را تقویت می‌کند دست‌به‌دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند مشتریان تمایل بیشتری برای ادامه خرید داشته باشند. ۶- از مشتریان خود بازخورد بخواهید و براساس آن، عمل کنید
دریافت بازخوردهای مشتریان می‌تواند همراه با افزایش نرخ حفظ و نگهداشت مشتریان شما باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل بیشتر با مشتری و درک نیاز او، پرسیدن سوال از او است. شما نمی‌توانید نرخ حفظ مشتریان خود را افزایش دهید، مگر این‌که علت از دست دادن مشتریان و عدم خرید مجدد آن‌ها را درک کنید. همچنین حفظ و نگهداشت مشتری نسبت به پیدا کردن مشتری جدید یا بازگشت مشتری قدیمی و خرید دوباره او، آسان‌تر و به‌صرفه‌تر است. تنها ۵٪ افزایش نرخ حفظ مشتری می‌تواند درآمد کسب‌و‌کار شما را بین %۲۵ تا ۹۵% افزایش دهد.

۱۵. به حامیان وفادار خود پاداش دهید

ایران مدیر در این مقاله 9 استراتژی حفظ و نگهداری مشتری را بررسی می‌کند؛ که بزرگ‌ترین برندها در حال استفاده از آن‌ها برای ایجاد وفاداری هستند. از سهولت استفاده گرفته تا اولویت‌بندی شخصی، این‌ها عناصری هستند که امروزه تیم جذب مشتری یا بازاریاب می‌تواند مورداستفاده قرار دهد و آزمایش کند. همان‌طور که در مقاله اشاره شد، کسب‌وکارها می‌توانند از استراتژی‌های مختلفی برای حفظ مشتریان خود استفاده کنند.

در رویدادها و نمایشگاه‌ها شرکت کنید

شاید این موضوع کوچکی به نظر برسد؛ اما اگر بتوانید کاری کنید که افراد در استفاده از محصول شما احساس خوبی داشته باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که به آن پایبند بمانند. محتوای دروازه دار ممکنه شامل کتاب های الکترونیکی، راهنماها، قالب ها، وایت پیپرها و موارد دیگه باشه. از اونجایی که فرآیند تولید محتوا در اینجا بیشتر درگیر هستش، این محتواها هم دروازه دار محسوب می شن. دروازه دار به این معنیه که خوانندگان برای دسترسی به محتوا باید اطلاعات شخصی خودشون مثل ایمیل و نام رو در فیلدهای مربوطه وارد کنن. در این مرحله ممکنه بپرسین تفاوت بین تولید سرنخ و جذب مشتری چیه؟ خب در ادامه این دو مفهوم رو هم بررسی می کنیم.

  راهکارها و چالش‏‏‌های توسعه مهارت‏‏‌های کارکنان ویکی پلاست | 9theducation

ارتباط با ما

اگر استراتژی ماندگاری مشتریان را برای طولانی‌مدت در مدل کسب‌وکار خود بگنجانید، شک نکنید به سودآوری و موفقیت‌های بسیاری دست پیدا خواهید کرد. وقتی که کسب و کار شما روی خوشحال کردن و حفظ مشتریان تمرکز می کنه، استراتژی بازاریابی شما شبیه یک فلایویل یا چرخ به نظر می رسه نه یک قیف. ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط با نیازهای مشتریان فعلی، می‌تواند به تقویت رابطه شما با آن‌ها کمک کند. این محتوا می‌تواند شامل مقالات آموزشی، ویدئوهای آموزشی، خبرنامه‌های ایمیلی و پست‌های وبلاگی باشد که به سوالات و نیازهای مشتریان پاسخ می‌دهند. تمرکز بر برنامه بازاریابی و جذب مشتریان جدید، بهترین گزینه برای برندهای جدید و در حال رشد است.