10 استراتژی بازاریابی برای جذب و حفظ مشتریان | 9theducation
همچنین بازار را تقسیم کرد و با مشخص کردن مشتریانی که محصولات اپل را خریداری میکنند، اپل را از رقبای خود جدا کرد. برای شروع کار با این رویکرد، مخاطبان خود را شناسایی کنید و از طریق کانالهای موردنظر با آنها ارتباط برقرار کنید. فرقی نمیکند ایمیل کانال ارتباطی باشد یا اسنپچت، مهم این است مخاطبان به شما توجه کنند. متداولترین روش با نظرسنجی مانند شاخص خالص ترویجکنندگان (NPS) انجام میشود، یا میتوانید از مشتریان خود بخواهید در آزمون کاربر و گروههای تمرکز (focus groups) شرکت کنند. با استفاده از بعضی از این روشها باید بهطور مرتب بازخوردهای مربوط مشتریان را در اختیار تیم خود قرار دهید.
- من در مدیر وب به شما کمک میکنم، یک کسبوکار آنلاین حرفهای راهاندازی کنید، به نتایج اول گوگل برسید و با دیجیتالمارکتینگ فروشتان را پیوسته افزایش دهید.
- روابط عمومی خوب علاوه بر حفاظت از تصویر عمومی برند، میتواند تبلیغات شفاهی ارزشمندی هم باشد.
- سیستمهای ارجاع اگر به درستی پیادهسازی شوند برای حفظ مشتری بسیار مؤثر عمل میکنند.
- مصرفکنندگان میخواهند احساس خوبی در مورد آنچه خریداری میکنند داشته باشند، و این به معنی ایجاد احساس بهتر در مورد خرید است.
- بسیاری از اوقات اعتماد شکسته می شود زیرا مشتری احساس می کند که شرکت می خواهد از او سوء استفاده کند.
بنابراین، سعی کنید با سرمایهگذاری روی محتوای ایمیل اولیه، احتمال جذب و حفظ مشتری را بالاتر ببرید. همچنین این امکان وجود دارد که ایمیلهای خوشامدگویی خود را بهصورت خودکار برای کاربران بفرستید. جذب مشتریانی با ارزش طول عمر بالا گرون تر هستش؛ اما اونها نسبت به سایر مشتریان، بیشترین ارزش رو از نظر درآمد، بازخورد و ارجاع ارائه میدن. محاسبه شاخص CLV مشتری سخت نیست، اما باید در طول مسیر چند معیار مثل میانگین ارزش خرید و دفعات خرید رو تعریف کنین.
منبع تصویر مناسب برای تحقیقات و نوشته ها
آنبوردینگ اطمینان میدهد که مشتریان میدانند چگونه از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند تا بتوانند بهموقع به اهداف خود برسند. سعی کنید هرچه ممکن است از آنها جلوگیری کنید ، اشتباهات در تجارت اتفاق می افتد. این اشتباه می تواند نقص فنی ، قطع برق ، خطای صورتحساب یا چیز دیگری باشد . یک اشتباه – بسته به نحوه رسیدگی به آن – می تواند شما را در معرض از دست دادن مشتریان ارزشمند خود قرار دهد.
CRM چطور به حفظ و بازگشت مشتری شما کمک میکند؟
در دسترس بودن یک ابزار موثر برای حفظ مشتری است زیرا مانع از خستگی در مشتریان جدید می شود. هنگامی که کاربران برای اولین بار با محصول شما کار می کنند ، ممکن است در صورت عدم درک نحوه استفاده از آن ، ناامید شوند. مشتریان مهلت دارند و آنها نمی توانند وقت خود را صرف یادگیری نحوه تسلط بر محصول خود کنند. در دسترس بودن این اطمینان را می دهد که مشتریان می دانند چگونه از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند تا بتوانند به موقع اهداف خود را تکمیل کنند. افزایش نرخ بازگشت مشتری، کاهش نرخ از دست دادن مشتری و افزایش تکرار خرید مشتریان از جمله اهداف حفظ مشتری هستند که در مقاله توضیح داده شده است. نرخ تکرار خرید عبارت است از درصد مشتریانی که بیش از یک بار از شما خرید میکنند.
بنابراین، اگر میخواهید عملکرد بهتری داشته باشید و نرخ حفظ مشتری بهتری را به دست آورید، باید با بهبود کیفیت محصولات و ایجاد تغییرات لازم به وفاداری مشتری دست پیدا کنید. بازاریابی فرایند ارائه یک ایده ، محصول یا خدمات در مقابل مخاطبان خریدار است. در این مقاله از نسیم نت ، ما 10 استراتژی بازاریابی مختلف را مورد بحث قرار می دهیم که می تواند به شما در جذب مشتریان جدید و حفظ وفاداری آنها کمک کند.