15 استراتژی موثر برای حفظ مشتری ؛ برنامه حفظ مشتری چیست | 9theducation

15 استراتژی موثر برای حفظ مشتری ؛ برنامه حفظ مشتری چیست | 9theducation

همانطور که اشاره شد، بخش اول کسب موفقیت در یک کسب‌وکار مدرن به ویژه کسب‌وکارهای آنلاین پیدا کردن راهی برای معرفی شدن به مخاطبین و تبدیل کردن آن‌ها به مشتری است. اما این فقط نیمه‌ای از راه است و همان‌گونه که پیش‌تر نیز گفته شد، خیلی از کسب‌وکارها صرفاً به همین مسئله بسنده می‌کنند و تمام تمرکز، انرژی و هزینه خود را صرف همین مورد می‌کنند. این در حالیست که بخش دوم که در این قسمت آن را توضیح می‌دهیم، بخشی مهم از یک کسب‌وکار پررونق و شاید حتی بخشی مهم‌تر از مسئله جذب مشتری باشد. ازاینجا به بعد باید مشتریانتان را تشویق کنید که مستقیماً از طریق آن کانال با شما صحبت کنند.

  • شما به کمک این ایبوک می‌توانید به‌طور جامع و کامل با جزئیات و تکنیک‌های مارکتینگ اتومیشن در ایمیل از صفر تا صد آشنا شوید.
  • ابزارهای مشارکتی مانند چت زنده می‌توانند تجربه مشتری را به‌طور قابل توجهی افزایش دهند.
  • آن‌بوردینگ اطمینان می‌دهد که مشتریان می‌دانند چگونه از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند تا بتوانند به‌موقع به اهداف خود برسند.

به اشتراک گذاری پست های وبلاگ در رسانه های اجتماعی یا رسانه های مشابه، مخاطبان و پایگاه مشتریان بالقوه را گسترش می دهد. همانطور که می‌بینید حتی اگر خدمات و محصولات شما عالی باشد باید همچنان به تلاش خود ادامه داده و به طور مدام وفاداری مشتریان را به دست آورید. داشتن یک استراتژی کلی حفظ مشتری به شما کمک می‌کند تا با جلب رضایت مشتری و فروش بیشتر شاهد رشد کسب و کار خود باشید. البته سایر تیم‌های سازمان هم در افزایش نرخ نگهداشت مشتری تاثیرگذار هستند ولی تیم پشتیبانی و امور مشتریان به دلیل ارتباط مستقیم با مشتری، تاثیر بیشتری دارند. برای مثال تیم‌های بازاریابی، فروش و پشتیبانی با همکاری در کنار یکدیگر می‌توانند همه‌جانبه تجربه مشتری را سازماندهی و مدیریت و تجربه سفر خرید او را، به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کنند. برای دستیابی به مشتریان و ایجاد نام تجاری یک شرکت ، یک کسب و کار با توجه به آنچه که می خواهد با استراتژی بازاریابی به آن برسد ، اهداف تعیین می کند.

  نقش استفاده از تکنولوژی در یادگیری آینده آموزش با تکنولوژی مجتمع آموزشی کیان | 9theducation

استراتژی‌های بازاریابی مشتری

هزینه جذب مشتری سطح بالا با تقسیم هزینه های بازاریابی مرتبط با یک کمپین یا تلاش خاص بر تعداد مشتریان به دست اومده از اون کمپین محاسبه می شه. ترکیب و آزمایش انواع استراتژی های جذب مشتری با هم می تونه به شما کمک کنه تا در مورد مخاطبان خودتون اطلاعات بیشتری به دست بیارین و تاکتیک های جدیدی رو به استراتژی فعلی خودتون اضافه کنین. تبلیغات اسپانسری می تونه طیف وسیعی از تبلیغات پولی در صفحات SERP تا پست های تاثیرگذار در رسانه های اجتماعی رو شامل بشه. صرف نظر از کانالی که انتخاب می کنین، تبلیغات اسپانسری می تونه در ایجاد آگاهی در مورد محصولات و خدماتتون و جذب مخاطبان جدید به برندتون به شما کمک کنه.

با اصول و روش‌های کتاب چرا پول به من نمی‌چسبد، یک شخص ثروتمند شوید

افزایش فروش و جذب مشتری همواره مهم‌ترین دغدغه کسب‌وکارهای مختلف بوده است. برای رسیدن به این هدف باید از مفاهیمی مختلفی همچون روانشناسی مشتری و فروش، راه‌های جذب مشتری، تکنیک‌های فروش و روش‌های تبلیغات آگاه بود. همان‌طور که می‌دانید، حفظ مشتری هزینه کمتری نسبت به جذب مشتری دارد و البته هر دوی معیارها می‌توانند به سود شرکت شما اضافه کنند. مثلا کسب و کارهایی که نسل زد (Gen Z) رو هدف قرار میدن، ممکنه تولید محتوای ویدیویی رو به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوای خودشون در نظر بگیرن. علتش اینه که 77 درصد از نوجوانان و بزرگسالان جوان 15 تا 25 ساله از یوتیوب استفاده می کنن.

لیست‌های پستی به مشتریان در مورد فروش یا تبلیغات هشدار می‌دهند، نکاتی را در مورد استفاده از یک محصول به اشتراک می‌گذارند یا در مورد صنعت آن آموزش می‌دهند. درحالی‌که کلمات کلیدی و عبارات ارزشمند هستند، شرکت‌ها همچنین باید محتوای جذابی ایجاد کنند که ارزش ارائه دهد. به اشتراک‌گذاری پست‌های وبلاگ در رسانه‌های اجتماعی یا رسانه‌های مشابه، مخاطبان و پایگاه مشتریان بالقوه را گسترش می‌دهد. برخی از شرکت‌ها ممکن است نویسندگان وبلاگ مهمان را داشته باشند که ارزش آن‌ها را تأیید می‌کنند یا به مشتریان آموزش می‌دهند.

  ارتقا و آموزش مهارت های نرم soft skills برای موفقیت شغلی جاب ویژن | 9theducation