اجرای دیوار برشی بتنی در سازه های فلزی اپلیکیشن زینگ باربری آنلاین | metal-deck

اجرای دیوار برشی بتنی در سازه های فلزی اپلیکیشن زینگ باربری آنلاین | metal-deck

با توجه به این که ستون‌های چسبیده به دیوار نیز به صورت مشترک با دیوارها طراحی میشن، بایستی این ستون‌ها نیز همنام با دیوار چسبیده به خودشون سایت عرش سازان سام دک برچسب گذاری بشن. به همین جهت ستون‌های متصل به دیواربرشی رو انتخاب و سپس از منوی Assign مطابق تصویر زیر برچسبی مشابه با دیوار کناری خودش رو به اون اختصاص میدیم. سپس در پنجره باز شده روی گزینه Add New Property کلیک کرده تا پنجره‌ای مربوط به معرفی مشخصات دیوار برشی ظاهر شود (مطابق تصویر زیر). به عنوان یک فرض اولیه مناسب، مقطع دیوار برشی رو 30 سانتی‌متر در نظر می‌گیریم.

  • به این دلیل که اجرای غیرمتقارن دیوارهای برشی می تواند موجب فاصله گرفتن مرکز سختی از مرکز جرم شود و در زمان زلزله، نیروی برشی وارد به مرکز جرم، سازه را تحت پیچش قرار دهد.
  • آرماتورهای افقی و عمودی باید بصورت منظم و با فواصل دقیق به نحوی بوسیله سیم آرماتوربندی به یکدیگر بسته شوند که تا پایان مرحله بتن ریزی از محل خود جابجا نشده و در عین حال امکان عبور بتن از لابلای آن ها به آسانی صورت پذیرد.
  • این آرماتور ها باید به اندازه ۵/۱ برابر طول مهاری از گوشه های باز شو ادامه یابد.
  • در صورتیکه  FRPبرشی به صورت کامل از طریق دورپیچ دیوار (محصوریت خارجی) و یا اتصال FRP برشی سبب محصور شدگی آرماتورها می گردد دورپیچ FRP در این حالت در واقع سبب محصور کردن و محدود کردن ترکهای ایجاد شده در راستای آرماتورهای طولی می‌گردد.
  بایگانی‌های آموزش تعمیر لوازم خانگی آموزش حرفه

در دیوارهای آب بند جهت جلوگیری از نشت آب باید از میان بولت آب‌بند استفاده شود. برای در یک راستا قرار دادن پانل‌ها در جهت عمودی، می‌توان از سولجر یا لوله داربستی استفاده کرد. قلاب گیره در سوراخ‌های لبه قالب قرار گرفته و با سفت کردن پیچ تعبیه شده روی آن، به لوله متصل می‌شود. به طور متوسط برای هر قالب متناسب با نحوه قرارگیری در کنار سایر قالب‌ها و نوع چیدمان، شش جفت پین و گوه استفاده می‌شود. در بعضی موارد به دلیل صرفه‌جویی در مصرف گاز، قبل از ذوب و سرخ شدن کامل محله وصله، فشار جک اعمال شده موجب امتزاج ناقص (به هم نپیوستن) می‌شود.

آخرین اخبار و دیدگاه های صنعت ساخت و ساز

درصورتی‌که میزان میلگرد طراحی‌شده از حداکثر مقدار تعریف‌شده در PT-Max و PC-Min فراتر رود، نرم‌افزار ابعاد المان مرزی در این روش را افزایش میدهد. همچنین شما می‌تواند، در صورت در نظر گرفتن خمش خارج از صفحه، مقدار ضرایب m11، m22 و m12 را برای دیوارهای ترک‌خورده برابر 0.35 و برای دیوارهای ترک نخورده، برابر 0.7 قرارداد. نحوه مش بندی دل ها نیز دقیقاً مشابه با آن چیزی است که برای دیوار برشی توضیح دادیم و به همین دلیل از تکرار روند آن پرهیز می‌نماییم. مطابق ویرایش قدیمی مبحث نهم (ویرایش 92) درصد میلگرد در دیوار نباید بیش از 4 درصد باشد و با توجه به این درصد در محل وصله نیز باید رعایت شود، در صورت استفاده از وصله پوششی عملاً این مقدار به 2 درصد کاهش می یابد.

دیوار برشی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به ویژه در مورد ساختمان های بلند مرتبه که تأثیر نیروهای جانبی باد و زمین لرزه بیشتر است. دیواربرشی بتنی یک دیوار بتنی مسلح شده با میلگردهای افقی و قائم بوده و به عنوان یک دیوار سازه‌ای در مقابل نیروهای جانبی مانند زلزله و باد مقاومت میکنه. در واقع در آیین نامه‌ها از دیواربرشی به عنوان یک سیستم مقاوم در برابر بارهای جانبی نام برده میشه.

  سورفکتانتها چه نقشی در شامپو دارند؟

مرحله اول آرماتوربندی

پس از اتمام از قالب بندی و اطمینان از محکم بودن اتصالات قالب، می‌توانید در فضای بین قالب‌ها بتن بریزید. در حین بتن ریزی لازم است با استفاده از دستگاه ویبراتور، بتن تازه را ویبره کنید تا خلل و فرج آن از بین برود. این نوع از دیوار برشی با نام جفت یا کاپل شناخته می‌شود، زیرا این سازه‌ها به عنوان مقاطع پیوسته، به طور جداگانه رفتار می‌کنند. در واقع، آن‌ها به وسیله تیر‌ها و دال‌های متصل با یکدیگر جفت شده‌‎اند. جهت ایجاد عملکرد سازه‌ای واحد برای دو دیوار سازه‌ای مجاور و مجزا یا برای اجزای دوطرف بازشو در دیوارهای شامل بازشوهای بزرگ، از تیرهای رابط با شکل‌پذیری زیاد به نام تیرهای هم‌بند استفاده می‌شود.